Livet med en Kooikerhondje!

Alla inlägg under augusti 2009

Av Felicia Torffvit - 14 augusti 2009 11:14


Bild på Tammie tagen med nya objektivet. Har köpt mig en rökabajsare på 70-300 VR. Ingen billig sak ska jag säga men resultatet var det värt. Mitt första, 18-105 VR, funkar inte så bra när man ska fota på agilityträning/tävling, men det är ett mkt bra alround.


Det jag skrev på hemsidan om att mitt namn ska vara med under bilderna har faktiskt blivit bättre nu. Ser mitt namn på lite fler bilder :) Tror nog att det var några som kände sig lite skyldiga när dom läste. Är i alla fall jätteglad att dom rättat till det nu. Fast där är dock några bilder kvar som har en "okänd fotograf". Men nu känns det bättre. Dom som har varit snälla och skrivit dit mitt nanm: Tack, vi kan väl glömma det nu och hoppas att det inte upprepas :)


Har på senaste tiden inte förstått mig på den manuella inställningen. Alla bilder blev av någon anledning blåa, vilket inte hänt tidigare och jag kunde inte ge mig fanken på var jag har ändrat som har resulterat i detta. Jag frågade min mosters man som är rätt kameraintresserad och han sa att jag skulle kolla vitbalansen. Så det gjorde jag och det var där felet var, så nu är det ändrat men jag har inget minne av att jag har varit där inne och pillat... Alltså.

Fel och rätt vitbalans


Om ca 1 timme drar jag och Roxy till Stockholm eller rättare sagt till Härjarö utanför Enköping. Yahooo!

Nu blir det en fin helg med vänner och favorit hundrasen, underbara kooikrar :)

Av Felicia Torffvit - 11 augusti 2009 13:58

I lördags var vi på kräftskiva med bassetklubbens styrelse. På förmiddagen skulle vi ha åkt iväg med några vänner och spåra, men jag orkade inte så mamma åkte iväg själv.


Dagen efter var det då Ronneby Int utställning. Det var mkt fint väder hela dagen. Vid em blev det aningen för varmt i solen annars var det soligt men skönt.


Det var 2 hanar och 8 tikar anmälda, det var dock 2 tikar som inte kom. Bästa hane blev Bailey, en fin ung hane som snart även ska debutera i agility. Så stolta husse Peter kom hem med cert och cacib :)


I Roxys klass var där 3 tikar (skulle varit 5). Roxy visade sig fint, tycker jag. Hon kunde haft lite bättre fart i stegen men hon stod jättefint. När domaren kom fram tog hon ett steg bakåt, men jag satte handen bakom henne och då satte hon sig fint ner och väntade tåligt tilsl domaren tittat färdigt på tänderna. När hon skulle känna på kroppen satte jag mig ner bredvid henne och killade henne i magen så att hon reste sig. Sedan hade hon full upp med att hålla ögonen på den läckra köttbullen som var framför henne. Domaren kände lääänge och noga på henne. Vi fick en 1a och ställde oss sist igen. Roxy blev 2a i konkurransen men sedan blev det inte mer. Den som blev 1a i konkurrensen fick ck och blev sedan 2a bästa tik med cacib. Bästa tik blev en junior (därmed inte cacib - ej gammal nog) som heter Tetra, men cert fick hon.

3 bästa tik blev en gammal men välbehållen veteran som tog hem BIR-vet: Vanna som bor på kennel Meisje's.


När kooikrarna var klara traskade jag och Roxy vidare från ring 5 till 17 där kopov hade varit. "Hur gick det för Stojka?", "Äh, det blev BIR", "Okej". No big deal.


Vi väntade på finalen tillsammans med Lotta som har Tetra och hade det trevligt i skuggan av träden. Men som vanligt var det bara in och ut. Men en kul grej var att vi fick träffa (troligen) sveriges äldsta kooiker, Jippi, eller i stamtavlan Nordv-95 SUCH Taga's Zinita. På hemsidans startsida under nytt finns mer info om Jippi. Under Roxy/Resultat finns hennes kritik och 2 bilder tagna av min vän Sofia Werner, en "goldenmänniska" som är lika gammal som jag  :)

På måndagar brukar det samlas lite golden folk på Göinge Broby BK och Sofia frågade om jag ville hänga med. Så måndag fm var det agilityträning med Fox. Åskådare var mamma + valparna. Tammie drog ju bara till sig lite uppmärksamhet....  Här är förresten en bild tagen av Ann-Catrin Jönsson (Anki) på Snapphanefejden av mig och Tammie (ca 2 veckor sedan). Hoppas det är ok?


Nästa helg är det rasspecial! YAH!!!

Av Felicia Torffvit - 5 augusti 2009 15:59

Befinner jag mig nu tillsammans med lillbrorsan hos min moster och hennes man. Vi kom hit igår em efter att ha åkt 2 tåg

Igår var vi i Gränna och tittade på när dom gjorde pålkagrisar och knäckebröd, har dock sett det innan men det är bara kul och det doftar så gott.... Vi har varit uppe på ett berg, fantastisk utsikt. På kvällen tittade vi på filmen Tomten är far till alla barnen - Grymt kulig och helt galen.


Idag har vi varit på a6, en stor galleria. Köpte 2 tunna tröjor. En av dom hade hål i sig och det blir jättefint med ett linne under i annan färg. Min moster förstår inte varför man köper trasiga kläder haha. Jag gick förbi en jätteful väst med "päls/hår" och jag sa "Åhhh, gud vad snygg!" på skämt för att se hur hon reagera. Då sa hon bara "Nej" rakt av och fortsatte sedan "...det ser ut som en gammal katt". Haha.


Har nu legat i det solvärmda gräset och läst lite. Simon försöker nu locka med mig ut på centrum igen, har ingen lust :)


Vättern är underbart vacker!


Hoppas ni har det bra. Jag ska skriva lite mer om i lördags senare. Jag kommer hem på fredag. På lördag är det ingenting som händer (vad jag vet) men på söndag är det Ronneby. Det är 10 kooikrar anmälda och Roxy är nr 10. Jag gissar på 2-3 hanar och resten tikar. Brukar vara så....

Ha det fint!

Presentation


Zaffran och Roxy i Sandhammar sommaren 2009.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Äger du en Kooikerhondje?
 Ja
 Nej
 Snart
 Har haft
 Aldrig i livet!
 Vill ha
 Vill inte ha en, men gillar dom ändå

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards