Livet med en Kooikerhondje!

Alla inlägg under december 2009

Av Felicia Torffvit - 27 december 2009 15:45

Eller ska jag kanske säga bloggplatsen?

Nu är det inte lika gratis att blogga. Det kostar ingenting, men iställer måste man dras med reklam under det senaste inlägget. Att få bort den reklamen kostar dock och jag är inte så sugen på att betala en liten summa pengar varje månad. Ni får dras med reklam hehe.

 

Sen måste jag bara fråga, vad är det för knäppa smilisar??? Haha, helt galna ju.

Här är några av 524 st.


                                             


HAHA   

Av Felicia Torffvit - 26 december 2009 21:12

  

Gammal bild av bassetvalp. På bild ser ni bara 5 veckor gamla Viva ;) Jag har dom nya bilderna på andra datorn. Nu är valparna 8,5 veckor gamla.


Tjenixen på er!

Jag skrev ett inlägg i förrgår men tydligen kom inte det fram....

Hmm, vad var det nu jag skrev??

Först ska jag be om ursäkt för en *host* dålig uppdatering...


Det var mycket med skolan innan lovet. Massa prov och uppsatser och jag var rädd att få mitt första IG på 2 av proven men jag slapp undan med faktiskt ett bra G på båda... Men eftersom det var en ny lärare så sänkte hon mina 2 VG till G i betyget. Grrrrr . Då får dom fan lägga proven bättre om dom hade tänkt sig att man ska kunna plugga till alla! Men sen slapp jag givetvid undan med MVG och VG på något prov. Annars har det funkat bra i skolan. Men jag fattar inte varför 2 killar ska be om dejt samtidigt... Och såklart är dom nära vänner med varandra... Jaja.  


Tillbaka till hundlivet och bort från mitt galet snurriga och förvirrade tonårsliv. Som sagt gick det väldigt bra i Holland. Roxy fick Ex men hon har visat sig mycket bättre. Oxo vann hela utställningen, vågar han komma nästa år??   

    


Den 10/12, torsdagen, färdades jag, Roxy och Stojka med X2000 till Stockholm. Väl där på centralen hämtade Ting från Mattssons kennel oss och vi åkte vidare hem till dem. Väl där fanns det 5 underbart söta, fluffiga, busiga kooikervalpar.   

Tidigt nästa morgen satt jag, Ting, Tyra, Roxy och Stojka i bilen påväg till färjan. Sedan blev det en tur över havet till Finland i många timmar. Men vi roade oss och tog det lugnt, lite sömn blev det också. Vi var nämligen påväg till den stora dubbelutställningen, där man kunde bli finsk vinnare ena dagen och nordisk vinnare andra dagen.

Under utställningen bodde vi på en camping. Att visa Stojka, en kopov, var lite annorlunda än att visa kooiker. Lika kul men annorlunda. Jag känner mig som en juniorhandler med Stojka, hon springer som en gud och verkligen visar upp sig!På lördagen fick hon BIR, cert och cacib + titel. I Finalen blev det dock inget, men hon visade sig snyggt och domaren log åt oss, det gjorde han inte till så många. För nakna Roxy blev det bara very good, hon har INGEN päls just nu... BIR av kooikrarna blev en stililg championhane som heter Manusia's Ivo. På söndagen blev Stojka 2a bästa tik och Roxy fick Vg igen. BIR blev återigen M's Ivo.

Tidig måndag morgon körde vi från campingen till färjan. Fyyy det var 13 minus ute, blev inte lite röd om näsan....  Färjan gick likabra som den första. Vi sov någon timme, läste, snackade, åt, tittade på tv och shoppade. Drottning Stojka   och likaså Tyra vägrade att uträtta behov på båten, det går bara inte för sig, det MÅSTE vara gräs. Medans Roxy struntade i all vett och etikett - hon både pinka och sket på däck   . Respekt pälskling!Haha, men såklart inte inne, det skulle hon aldrig göra.

Hem till Mattssons och deras söta valpar igen ocg dagen efter satt vi åter på tåget X200 på väg hem.

Haha, både Roxy och Stojka älskar att resa och Stojka får bara fler och fler i sin fanclub, den är riktigt stor nu. Vi träffade fans till henne på utställningen som fick träffa den "fantastiska" Stojka för första gången och hon fick komplimanger. "Stojka rules". På 30 min fick jag minst 6 förfrågningar om vad Stojka var för ras och det var ju bara den halvtimmen på en av dagarna... Sen lärde man sig. Orkade inte säga swedish or english please utan svarade bara Slovenský Kopov och dom log och fortsatte klappa (och en gav godis, men frågade såklart först om det var ok).


Här fick vi en vit och fin jul :) En mysig dag med 10 personer här hemma. Hoppas ni också hade det trevligt?

Vill tacka Marianne och Henrik med Elton och Lisa för fina paket! Ni är så underbara! Hoppas vi ses snart igen!     


Om jag missat skriva om en sak så säg till. Har ni en fråga så varsågoda!


Kramar Isa och Fox     

Presentation


Zaffran och Roxy i Sandhammar sommaren 2009.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Äger du en Kooikerhondje?
 Ja
 Nej
 Snart
 Har haft
 Aldrig i livet!
 Vill ha
 Vill inte ha en, men gillar dom ändå

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards