Livet med en Kooikerhondje!

Alla inlägg under april 2010

Av Felicia Torffvit - 12 april 2010 13:53

Önskar vi Stojkas söta prinsessa som kom till världen igår vid middagstid.

Hennes prins fick dessvärre somna in, han var missbildad och det var knappt att han levde när han kom ut, han dog snart efter. Synd när sånt händer.


Stojka har väldigt mycket mjölk och hon älskar at pyssla om valpar (lilla prinsessan blir nog aningen för mycket ompysslad, hon får knappt sova). Valpen kan ju inte dricka all hennes mjölk och det är klart att det spänner i hennes bröst då och att hon vill att valpen ska sutta. Vi har köpt en amningspump på apoteket som gör det lättare för henne. Men om ni känner till en kull där tiken har fått för många valpar att klara av eller om tiken har dött, så finns Stojka redo att ge mjölk. Stojka älskar valpar och pysslar om dom andra tikarnas valpar när dom har fått, det har varit både bassets golden och andra kopovs.

Mamma har ringt runt till djursjukhus och "amningscentraler" tror jag det heter. Det finns även info på facebook... och nu här på denna blogg.


Ring Eva Torffvit på mobilen 0768 890991, eller hem till oss 044 65339.

Tikvalpen väger mellan 400-450 gram.

Men det måste vara inom dom närmaste dagarna, sen är det för sent. Hennes mjölk kommer då att ha minskat.


Med oss är det bra. Roxy är jätteduktig på agilityn. Vi har inte tränat någonting under vintern. Hon är glad att vi har börjat igen :)

Fattar inte hur lättlärd Roxy är. Jag har aldrig funderat på att lära henne Rulla runt innan. Men för 3 dagar sedan tänkte jag prova. Det tog henne en halv skinkbit att lära sig det. Sedan har vi repeterad det varje dag 1 eller 2 gånger och nu sitter det helt fast. Hon verkligen älskar att lära sig nya saker, hon är så glad och allert och bara väntar på att jag ska säga någonting som hon ska utföra. Om det är något nytt så älskar hon att tänka och få ledtrådar. Man blir så glad av att träna med henne :D

Av Felicia Torffvit - 5 april 2010 13:09

 

Det var ett tag sedan jag laddade upp bilderna på bloggen.

Hade tänkt ladda upp fler egentligen och jag kommer inte ihåg varför jag slutade, sen glömde jag att visa er dem.....


Det är så härligt att gå promenad i Vanås skogar      


Idag kommer sis (sister) och broh (brother) hit!! Vi ska fira Nanas födelsedag. Kaspers flickvän Anna och Nanas pojkvän Björn kommer såklart också. Blir kul :)


Hoppas ni har en trevlig påsk!   

Presentation


Zaffran och Roxy i Sandhammar sommaren 2009.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Äger du en Kooikerhondje?
 Ja
 Nej
 Snart
 Har haft
 Aldrig i livet!
 Vill ha
 Vill inte ha en, men gillar dom ändå

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Länkar

Besöksstatistik


Skapa flashcards