Livet med en Kooikerhondje!

Alla inlägg under juni 2010

Av Felicia Torffvit - 14 juni 2010 00:12

SO-provet i familjeekonomi fick vi tillbaka 2 veckor innan skolavslutningen.

Här är Antons svar på frågan:


Varför riktar så mycket reklam in sig på ungdomar?

Vi är unga, vi är dumma och vi är framtiden.


  

Av Felicia Torffvit - 13 juni 2010 23:40

Eller som hon egentligen heter: Rantafejs Princezná Av Zust

Det lilla underbara monstret flyttade hemifrån idag, kommer sakna henne så!

Det är svårt när det bara är en valp, speciellt när den är sååå söt. Även Roxy fäller nog några osynliga tårar. De där huliganerna hade rätt roligt ihop    


Nu har jag slutat 9an och har sommarlov i några veckor, så skönt   

Efter sommarlovet blir det då gymnasie. Jag ska gå på Ekbackeskolan i Osby med linjen Naturvetenskap. Fast ibland funderar jag på om samhällelinjen hade passat mig bättre    Jag får väl byta i värsta fall.


Jag och Roxy hade avslut på agilitykursen förra veckan. Nu ska cykeln fram.


Vad händer i sommar då?

Tja, vi har en del utställningar ju. Vi ska tex fira midsommar i Danmark iom att vi ska till World Dog Show. Dock är nog 65 kooikrar lite för hård konkurrens men jag kan väl hoppas på en bra bedömning? Stojka ska också med (det är precis att hon får följa med, hon är mamma till Cezná och det måste ha gått ett visst antal dagar, 75 tror jag, sedan kullens födsel??) och där är det bara 2 kopovar anmälda. Vi vet inte vilken den andra kopoven är men vi har våra tankar. Den domaren som ska dömma kopovarna har redan bedömt Stojka en gång, på Danskvinnareutställningen där hon blev BIR med Championat :) och det var nu i slutet av året. Så man kan ju hoppas på titeln WW-10 :)

Annars är det 3-dagarsutställningen i Jönköping. Vi har också anmält till en av dagarna av Tvååker, fredagen då det är internationellt.

Sedan blir det väl de gamla vanliga som Sofiero och Ronneby och låt oss inte glömma rasspecialen i augusti som ska vara i Degeberga detta år!


Sedan blir det väl bad i Sjöar och mys :)


Hemsidan? Den är nere så om du inte kommer in på den vet du varför. Har fått frågor på mejl där de undrar varför de inte kommer in på sidan :) Vet inte om jag tar upp den igen eller om jag kanske gör en ny. Men det är nog bara ifall att Roxy ska ha en kull valpar.


Jag var förresten på Sweden Rock i fredags och lördags med pojkvännen. Mysigt :) Och nej, ingen sprit :) Synd att Guns n' Roses var 50 min sena, de hade tydligen landat med helikopter och var sena men de sprang ut på scen så fort de kom fram. Det gick dock rykten om att det skulle ha tagit pengarna och struntat i att uppträda men de kom ju :) Men de var riktigt bra!


Kommer inte på mer att skriva. Mår inte helt ok. Lite snuvig och är kass i halsen. Får väl gå och lägga mig nu. Roxy ser ut att ha det så skönt i sängen, får väl också krypa ner.


Ha en trevlig sommar!

Presentation


Zaffran och Roxy i Sandhammar sommaren 2009.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Äger du en Kooikerhondje?
 Ja
 Nej
 Snart
 Har haft
 Aldrig i livet!
 Vill ha
 Vill inte ha en, men gillar dom ändå

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards