Livet med en Kooikerhondje!

Direktlänk till inlägg 2 juli 2010

Sommarlov, det älskas

Av Felicia Torffvit - 2 juli 2010 20:37

Tjenixen gott folk!


Roxy har förresten kammat hem ett BIM, sitt först svenska CACIB och sitt andra svenska CERT nu i Jönköpng på lördagens utställning. Det var Tamas Jakkel som dömde. Han dömde Kooikrara på världsutställningen 2008. Hanen som blev BIR och vann över Roxy blev senare världsvinnare nu 2010 i Herning, Dk. Så det är en duktig domare.

På söndagen fick hon bara en slät 1a fast en fantastisk kritik? Domaren hade bara önskat en kraftigare överlinje, men det har hon aldrig fått innan på kritiken. På alla andra kritiker hon fått där överlinjen nämns har det stått att hon har en stark överlinje. Precis som på den kritiken hon fick dagen efter, på måndagen, där hon fick CK och blev 4a i bästa tik.

Fast jag blev lite besviken på henne på måndagens utställning. I klassen var hon jätteduktig, men sen i bästa tik hade hon svansen nere och öronen bak. Det bara vände helt plötsligt. Domaren tittade länge på henne så jag tror det hade gått bättre om hon visat sig som i klassen. Han tyckte mycket om henne. Så det var synd, kanske gick miste om championatet där. Fast hon fick R-CACIBet, men det har hon ju ingen nytta av ens.


På Världsutställningen uppförde hon sig lika illa som i bästa tik på måndagen i Jönköpng. Domaren tittade jättelänge på oss och hoppades att hennes svans skulle resa sig, han velade mellan Excellent och Very Good. Tyvärr blev det Vg, fast han hade klart velat ha henne till Ex egentligen. Han pratade med mig och förklarade varför hon bara fick Vg (det gjorde han inte med någon annan av alla 60 som var där). "No sparkle", sedan nämnde han att hon var lite öppen fram men att hon är jättefint byggd annars så det var en småsak. Han tyckte verklgen mycket om henne så det var förjävligt att hon inte ville visa sig. Men hon stod helt stilla uppe på bordet. Han tyckte också mycket om mig tydligen, "very nice handler" sa han till ringsekreteraren, sånt är kul att höra :) Han sa det också till mig - jag visar henne på ett varmt sätt sa han :)


Jag och pojkvännen har firat 6 månader <3 :) Jag fick ett halsband där det står "You and me against the world" och jag gav honom ett collage av en massa bilder. Skulle egentligen blivit Bio fast han var inte så sugen på eclipse (twiligt) :) så det blev hyrfilm med mat från Infinity (restaurang i Hässleholm) och godis och popcorn.


Tror jag har hittat en bra hane till Roxy nu :) Så det blir förhoppningsvis en kull nästa år :D


Var i Tydingesjön med Fox. Hon som inte gillar vatten "badade"! När det blev så djupt att hon behövde simma gick hon tillbaka, men lite blöt blev hon :) Sen började hon gräva... Liiiite skitig...


Ha det skönt i solen!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Felicia Torffvit - 14 november 2010 12:35

Ja, ni läste rätt! Har suttit lite med en hemsida nu. Har byggt en på cybersite.nu och jag blev nöjd, så den kommer att finnas kvar. Dock är bara själva sidan klar, information har inte kommit än. Håll koll på sidan! Läs under nytt på s...

Av Felicia Torffvit - 7 november 2010 15:16

Roxys mage:                    Stimmas växande mage, hon har gått en vecka längre än Roxy:    Våra katter hände med på promenad:         -WAAH!! Fy va kallt det är!!!        Zaffran hittade på egna saker mendans jag fot...

Av Felicia Torffvit - 6 november 2010 22:02

Idag åkte vi hemifrån klockan 9 och kom hem trötta men glada vid 17-tiden. Vi har varit vid Blentarp med goldenklubben och spårat. Alltid lika trevligt :) Det regnade så mycket hos oss på morgonen men som tur var så slutade det. Det enda regn som kom...

Av Felicia Torffvit - 4 november 2010 23:39

Vann gjorde en hanen Koda, Callitris Hidalgo Erminia, från Finland och bästa tik blev Hollänska Qunack's Favor Xtra Xublime. Jag åkte till Holland fredag morgon tillsammans med Sabina, Jörgen och Nadine med deras kooikrar Oxo, Mishi och Jena....

Av Felicia Torffvit - 28 oktober 2010 16:52


Augusti Imorgon bitti bär det av med fam Cadier till Holland! På lördag är det nämligen VHNK's årliga Clubmatch, alltså Hollänska Kooikerhondjeklubbens årliga rasspecial! Många kooikrar! Dock stannar min kooiker hemma :) Hon var inte ens an...

Presentation


Zaffran och Roxy i Sandhammar sommaren 2009.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Äger du en Kooikerhondje?
 Ja
 Nej
 Snart
 Har haft
 Aldrig i livet!
 Vill ha
 Vill inte ha en, men gillar dom ändå

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards