Livet med en Kooikerhondje!

Direktlänk till inlägg 28 oktober 2010

Holland!

Av Felicia Torffvit - 28 oktober 2010 16:52

Augusti


Imorgon bitti bär det av med fam Cadier till Holland! På lördag är det nämligen VHNK's årliga Clubmatch, alltså Hollänska Kooikerhondjeklubbens årliga rasspecial! Många kooikrar!

Dock stannar min kooiker hemma :) Hon var inte ens anmäld från början. Hade redan bestämt mig för att bara kunna sitta på en stol och titta på de andra kooikrarna. Slippa stressen och nervositeten. De har ju 4 ringar igång samtidigt! Så man får ständigt hålla koll!


Hur det är med Roxy? Tja, hon är inte helt samma hund. Jag tycker hon är mycket gladare och busigare. Det är mer fart i henne på något sätt.

Hade pojkvännen här en natt denna veckan (Roxy älskar honom också) och eftersom han började skolan senare än jag så åkte jag hemifrån tidigare.

Sen fick jag ett sms från honom:

-Roxy har tuggat på min jacka

-VA?! ROXY??? Det kan inte va hon! Det skulle hon aldrig göra! Det måste vara någon annan hund.

-Isa, jag såg det

-Ok, va konstigt. Hur sönder är den?

-Hon hann bara tugga lite på ärmen så det blev några småhål där, sen sa jag nej till henne och då gick hon upp och la sig intill mig med huvudet på mitt bröst. Såg riktigt oskyldig ut.

-Ok, jag kan laga det åt dig.

-Nejdå det behövs inte.

osv...


Roxy har bara tuggat sönder en hundleksak (hennes favorit, en råtta från IKEA) och nafsat på en hörna av mitt täcke en gång. Det är jätte längesen nu! Mamma reagerade likadant som jag när hon hörde det. Så det är inte likt henne...

Annars är hon extremt mattokig, helt galet. Har aldrig sett en hund tigga så mkt innan!

Tycker hon har fått lite bula på magen. Så det är jättekonstigt om hon inte är med valpar.

Det har gått 4 veckor sedan parning nu.


Nu ska jag ta något att äta!

Hejdå!  

 
 
Ingen bild

Christina

28 oktober 2010 23:06

Hejsan!
Låter som att Roxy är väldigt lik sin mor i väntans tider ;)Vi håller tummarna att det dyker upp några puppisar.Hoppas ni får en härlig resa.
Kramar från oss i norr:)

Felicia Torffvit

2 november 2010 20:09

Hej!
Ja hon har ingen midja längre :) Börjar bli rund.
Resan har gått jättebra :) Där fanns många fina kooikrar.

Kramar F med Roxy

 
Ingen bild

Frida

2 november 2010 11:23

Hej igen, tack för ditt svar! (det var jag som frågade om vikten på en valp)
Vi har nu bytt foder och hoppas på att han ska växa ifatt sitt hull:) Du kan läsa om oss på http://elite-1337.blogspot.com/.
/Frida

Felicia Torffvit

2 november 2010 20:06

Ok :) Vilken fin blogg ni har. Har läst lite nu. Hoppas det har blivit bättre med hans ben.

Felicia

 
Ingen bild

Ingrid och Tilla

2 november 2010 19:46

Hihi, vad roligt! Hoppas hon bär på små valpar dårå! Ska du behålla någon? :)

Felicia Torffvit

2 november 2010 20:11

Ja, hon har börjat bli rund :)
Nej, det blir på foder isf :)

//F

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Felicia Torffvit - 14 november 2010 12:35

Ja, ni läste rätt! Har suttit lite med en hemsida nu. Har byggt en på cybersite.nu och jag blev nöjd, så den kommer att finnas kvar. Dock är bara själva sidan klar, information har inte kommit än. Håll koll på sidan! Läs under nytt på s...

Av Felicia Torffvit - 7 november 2010 15:16

Roxys mage:                    Stimmas växande mage, hon har gått en vecka längre än Roxy:    Våra katter hände med på promenad:         -WAAH!! Fy va kallt det är!!!        Zaffran hittade på egna saker mendans jag fot...

Av Felicia Torffvit - 6 november 2010 22:02

Idag åkte vi hemifrån klockan 9 och kom hem trötta men glada vid 17-tiden. Vi har varit vid Blentarp med goldenklubben och spårat. Alltid lika trevligt :) Det regnade så mycket hos oss på morgonen men som tur var så slutade det. Det enda regn som kom...

Av Felicia Torffvit - 4 november 2010 23:39

Vann gjorde en hanen Koda, Callitris Hidalgo Erminia, från Finland och bästa tik blev Hollänska Qunack's Favor Xtra Xublime. Jag åkte till Holland fredag morgon tillsammans med Sabina, Jörgen och Nadine med deras kooikrar Oxo, Mishi och Jena....

<3

Av Felicia Torffvit - 17 oktober 2010 23:01


      Augusti 2010

Presentation


Zaffran och Roxy i Sandhammar sommaren 2009.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Äger du en Kooikerhondje?
 Ja
 Nej
 Snart
 Har haft
 Aldrig i livet!
 Vill ha
 Vill inte ha en, men gillar dom ändå

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards