Livet med en Kooikerhondje!

Alla inlägg under oktober 2010

Av Felicia Torffvit - 28 oktober 2010 16:52

Augusti


Imorgon bitti bär det av med fam Cadier till Holland! På lördag är det nämligen VHNK's årliga Clubmatch, alltså Hollänska Kooikerhondjeklubbens årliga rasspecial! Många kooikrar!

Dock stannar min kooiker hemma :) Hon var inte ens anmäld från början. Hade redan bestämt mig för att bara kunna sitta på en stol och titta på de andra kooikrarna. Slippa stressen och nervositeten. De har ju 4 ringar igång samtidigt! Så man får ständigt hålla koll!


Hur det är med Roxy? Tja, hon är inte helt samma hund. Jag tycker hon är mycket gladare och busigare. Det är mer fart i henne på något sätt.

Hade pojkvännen här en natt denna veckan (Roxy älskar honom också) och eftersom han började skolan senare än jag så åkte jag hemifrån tidigare.

Sen fick jag ett sms från honom:

-Roxy har tuggat på min jacka

-VA?! ROXY??? Det kan inte va hon! Det skulle hon aldrig göra! Det måste vara någon annan hund.

-Isa, jag såg det

-Ok, va konstigt. Hur sönder är den?

-Hon hann bara tugga lite på ärmen så det blev några småhål där, sen sa jag nej till henne och då gick hon upp och la sig intill mig med huvudet på mitt bröst. Såg riktigt oskyldig ut.

-Ok, jag kan laga det åt dig.

-Nejdå det behövs inte.

osv...


Roxy har bara tuggat sönder en hundleksak (hennes favorit, en råtta från IKEA) och nafsat på en hörna av mitt täcke en gång. Det är jätte längesen nu! Mamma reagerade likadant som jag när hon hörde det. Så det är inte likt henne...

Annars är hon extremt mattokig, helt galet. Har aldrig sett en hund tigga så mkt innan!

Tycker hon har fått lite bula på magen. Så det är jättekonstigt om hon inte är med valpar.

Det har gått 4 veckor sedan parning nu.


Nu ska jag ta något att äta!

Hejdå!  

<3

Av Felicia Torffvit - 17 oktober 2010 23:01

  

   Augusti 2010

Av Felicia Torffvit - 8 oktober 2010 18:22

(Jag kommer aldrig på några bra rubriker...)


Allt bra med oss :) Livet leker.


Agilityn går super, Roxy är så duktig! Ett tag har hon varit så långsam men nu är hon riktigt rolig att springa med. Fick kuta ordentligt denna veckan både i måndags och tisdags. 


Har ju inte skrivit något om gymnasiet! Går ju i 1an nu... igen ;)

Min klass heter TE10. Så läser teknikprogrammet och ska läsa inriktningen design sen.

Har alltid varit inne på teknik och alltid sagt att det var programmet för mig, men när vi skulle välja då i 9an så valde jag till slut NV. Visste och vet fortfarande inte vad jag ska bli och då är ju NV bäst. Men jag kom ändå fram till att det inte var något för mig. Dock kommer jag sakna biologin, det är så intressant! Så jag bytade till teknik. den näst bredaste utbildningen (dock väldigt lik NV men mkt roligare, speciellt med det praktiska).


Jag är dock enda tjejen i klassen bland 11 killar. Visst är det ensamt och visst är killarna otroligt omogna! (Ni vet, man ska vara tuff, bäst och starkast hela tiden osv...) men jag tycker ändå om mina tekniknördar och jag trivs. De är faktiskt ganska roliga ibland haha.... Men vi läser många lektioner ihop med NV så vi har bara matten och verkstadsteknik själva. Som sagt,väldigt lik NVs kursplan, iaf nu i början (läser dessutom matten i samma tempo). Om ett år så blir det lite mer annorlunda med inriktningen.


Nu ska jag in till stan med några nya vänner från skolan! Vi ska käka och titta bio. Det är en teknikare (jag), 2 från samhälle och 3 från NV :)


Juste, kanske ska skriva vad skolan heter också! Ekbackeskolan, i Osby. Bla Ingvar Kamprad (IKEA) har gått där. Det är en mysig skola, älskar den!

Vi har blockläsning på skolan, ni kan läsa om det på deras hemsida. Hinner inte skriva. Har även undervisningsfria onsdagar men man kan ändå åka in och jobba om man vill, eller plugga hemma om man känner för det. Jag har åkt in de senaste 2 onsdagarna och fått hjälp. Tycker den tiden är guld värd!


Tjenixen!

Presentation


Zaffran och Roxy i Sandhammar sommaren 2009.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Äger du en Kooikerhondje?
 Ja
 Nej
 Snart
 Har haft
 Aldrig i livet!
 Vill ha
 Vill inte ha en, men gillar dom ändå

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards