Livet med en Kooikerhondje!

Direktlänk till inlägg 26 oktober 2008

Home again

Av Felicia Torffvit - 26 oktober 2008 18:14

Det har hänt mkt samtidigt som det inte hänt så mkt. Det som skulle hända,hände inte och det som inte skulle hända,hände.. (fattar ni? det kommer ni att göra...)


Åkte på fredagen. Under kvällen kollade vi på Heroes avsnitt och spelade tv spel - "Fable 2" heter spelet, rätt kul. Sen gick vi och sov ZzZZzzZ...


Vaknade halv 11... Frukost...dusha...göra sig klar...lite mer tv spel och sen åkte vi iväg till CHOKLAD FESTIVALEN! På slagthuset. En hel mässa med choklad stånd och provsmakningar! (smaskens)! Det fanns alla möjliga saker/smaker. Det fanns en vit choklad med saffran smak, en gul skitgod "gegga" med saffransmak i mitten SKITGOD!! Men jag hann inte köpa den. Vaför? Jo, Nana skulle gå och ta ut mer pengar så jag följde med henne och Kasper stannade kvar bland chokladen..och alla provsmakningar. När vi kom tillbaka ser vi han vid ett stånd en bit bort, när vi kommer fram hör vi bara Kasper säga "Jag måste gå" och så springer han iväg till toan. Nana och jag frågade hon bakom ståndet vaför han var tvungen att gå så snabbt. Då sa hon helt skakande "Jag gav honom en provsmakning av en choklad han var jätte allergiskt mot - Mango". Jaha, Nana och jag sprang också iväg till toan o kollade hur det var med honom och sen stack vi iväg till appoteket o köpte tabletter. Han mådde lite konsktigt resten av dagen men han behövde inte till sjukhus men det blev ingen lazerdone... Tycker synd om den tjejen som gav honom chokladen, hon var helt skakad. Men det var dåligt av Kasper att inte kolla innehållet på vad han äter. Hoppas han lärt sig nu.... Jag köpte choklad till Mamma, Pappa och Simon....men inte till mig??


När vi kom hem blev det mer spel och lite film. På morgonen när jag åt frukost, flingor, så lossnade en del av min tandställning... Jaha det blir att boka tid hos tandtanten igen.... Det blev ingen basket idag, tandställningen och Nana hade ont i sin axel och det regnade ute. Nana, jag och Björn stack till Triangeln i stället och sedan åkte vi till tågstationen.

En jättekul helg, fast inte helt som man tänkt sig, men den var skitkul ändå!


Roxy ska nog snart börja löpa. Hon håller på o busa "extra mkt" med Pontus (hanen vi passar). Hon är mkt mer sprallig och rullar runt på golvet (mer än hon brukar...) Just nu sitter jag o kollar på henne, hon har fått "kooiker-fnatt"(hon rullar runt i fotöljen och gör en massa konstiga ljud).


Roxy har fått en "tröja" av Susanne =)) Den är grå med rosa text, jättegullig =) Den var på rea och kostade 10:- så hon köpte den till henne. Passar perfekt. Tack Susanne! Hon har precis fått lite falukorv nu =)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Felicia Torffvit - 14 november 2010 12:35

Ja, ni läste rätt! Har suttit lite med en hemsida nu. Har byggt en på cybersite.nu och jag blev nöjd, så den kommer att finnas kvar. Dock är bara själva sidan klar, information har inte kommit än. Håll koll på sidan! Läs under nytt på s...

Av Felicia Torffvit - 7 november 2010 15:16

Roxys mage:                    Stimmas växande mage, hon har gått en vecka längre än Roxy:    Våra katter hände med på promenad:         -WAAH!! Fy va kallt det är!!!        Zaffran hittade på egna saker mendans jag fot...

Av Felicia Torffvit - 6 november 2010 22:02

Idag åkte vi hemifrån klockan 9 och kom hem trötta men glada vid 17-tiden. Vi har varit vid Blentarp med goldenklubben och spårat. Alltid lika trevligt :) Det regnade så mycket hos oss på morgonen men som tur var så slutade det. Det enda regn som kom...

Av Felicia Torffvit - 4 november 2010 23:39

Vann gjorde en hanen Koda, Callitris Hidalgo Erminia, från Finland och bästa tik blev Hollänska Qunack's Favor Xtra Xublime. Jag åkte till Holland fredag morgon tillsammans med Sabina, Jörgen och Nadine med deras kooikrar Oxo, Mishi och Jena....

Av Felicia Torffvit - 28 oktober 2010 16:52


Augusti Imorgon bitti bär det av med fam Cadier till Holland! På lördag är det nämligen VHNK's årliga Clubmatch, alltså Hollänska Kooikerhondjeklubbens årliga rasspecial! Många kooikrar! Dock stannar min kooiker hemma :) Hon var inte ens an...

Presentation


Zaffran och Roxy i Sandhammar sommaren 2009.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Äger du en Kooikerhondje?
 Ja
 Nej
 Snart
 Har haft
 Aldrig i livet!
 Vill ha
 Vill inte ha en, men gillar dom ändå

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7 8 9 10
11
12
13 14
15
16 17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards