Livet med en Kooikerhondje!

Alla inlägg den 29 juli 2009

Av Felicia Torffvit - 29 juli 2009 19:16

Är en ny tidning, tror den är från Härliga Hund. Den är i alla fall rätt intressant. Den innehåller agility, freestyle, en massa lek och träning. Hittils tycker jag den är mkt bra. Har bläddrat lite snabbt i den och lusläst. Kom fram till något som heter Lekar över stock och sten i tidningen och fick syn på en kooiker! Den var faktiskt med på 5 bilder. Sen började jag känna igen den, har inte jag sett den hunden innan?? På sista bilden stod alla namn på hundarna som var med och under kooikern står det Yazz. Juste!! Här har ni honom! Han har dock inte bloggat på länge :) Tyckte det var väldigt roligt :D

Den tidningen rekommenderar jag, hittils!


Tammie är ett riktigt busfrö, minst sagt. Roxy ligger nu andfådd på golvet medan Tammie fortfarande är igång och undersöker alla saker i mitt rum, vissa inspekteras också med tänderna.... Innan hittade hon ett par strumpor som hon stolt kom bärande på. Hon har också hittat den stora spegeln i mitt rum och därmed en kompis som ser ut som hon själv, väldigt roligt tyckte hon - "Tjena kompis, ska vi leka?!". Så nu har jag några söta små nösfläckar över hela nedre delen. Nu är Roxy och Tammie igång igen med bus och lek... i min säng. Suck. Satt framför TV innan och hade en macka uppe på bordet, som Tammie mkt gärna ville ha. Men när hon upptäckte att hon inte nådde upp blev hon förbannad! "Vad menar ni med att lägga mat där jag inte når den!? Dumma, dumma er!!" Hon skällde och ylade. Det var bara att ignorera tills hon trötttnade och det gjorde hon väldigt snabbt faktiskt :)


Roxy var mkt duktig som valp, hon höll sig till sin leksak (en råtta från IKEA). Det enda som blivit offer för hennes tänder var den leksaken (efter mkt användning var halva råttan söndermanglad). Sedan har en hörna av mitt täcke också fått några hål, men annars helt grönt. Inga skor, kläder..... inget. Hon var jätteduktig. Lady var likadan. Hon tuggade inte sönder någonting! Fast en gång när jag skulle ta på mig strumpr så hittade jag en valptand i ena strumpan, men strumpan var hel.

Men jag kommer inte ihåg hur Zaffran var.


Annars har jag suttit lite på Farmville på Facebook :) haha.

Presentation


Zaffran och Roxy i Sandhammar sommaren 2009.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Äger du en Kooikerhondje?
 Ja
 Nej
 Snart
 Har haft
 Aldrig i livet!
 Vill ha
 Vill inte ha en, men gillar dom ändå

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards