Livet med en Kooikerhondje!

Direktlänk till inlägg 12 april 2010

Välkommen till världen!

Av Felicia Torffvit - 12 april 2010 13:53

Önskar vi Stojkas söta prinsessa som kom till världen igår vid middagstid.

Hennes prins fick dessvärre somna in, han var missbildad och det var knappt att han levde när han kom ut, han dog snart efter. Synd när sånt händer.


Stojka har väldigt mycket mjölk och hon älskar at pyssla om valpar (lilla prinsessan blir nog aningen för mycket ompysslad, hon får knappt sova). Valpen kan ju inte dricka all hennes mjölk och det är klart att det spänner i hennes bröst då och att hon vill att valpen ska sutta. Vi har köpt en amningspump på apoteket som gör det lättare för henne. Men om ni känner till en kull där tiken har fått för många valpar att klara av eller om tiken har dött, så finns Stojka redo att ge mjölk. Stojka älskar valpar och pysslar om dom andra tikarnas valpar när dom har fått, det har varit både bassets golden och andra kopovs.

Mamma har ringt runt till djursjukhus och "amningscentraler" tror jag det heter. Det finns även info på facebook... och nu här på denna blogg.


Ring Eva Torffvit på mobilen 0768 890991, eller hem till oss 044 65339.

Tikvalpen väger mellan 400-450 gram.

Men det måste vara inom dom närmaste dagarna, sen är det för sent. Hennes mjölk kommer då att ha minskat.


Med oss är det bra. Roxy är jätteduktig på agilityn. Vi har inte tränat någonting under vintern. Hon är glad att vi har börjat igen :)

Fattar inte hur lättlärd Roxy är. Jag har aldrig funderat på att lära henne Rulla runt innan. Men för 3 dagar sedan tänkte jag prova. Det tog henne en halv skinkbit att lära sig det. Sedan har vi repeterad det varje dag 1 eller 2 gånger och nu sitter det helt fast. Hon verkligen älskar att lära sig nya saker, hon är så glad och allert och bara väntar på att jag ska säga någonting som hon ska utföra. Om det är något nytt så älskar hon att tänka och få ledtrådar. Man blir så glad av att träna med henne :D

 
 
Sofia

Sofia

13 april 2010 15:26

Känner igen det där med att lära sig lätt och snabbt :) mitt lilla monster är likadan, oftast. Men ibland sitter hon bara och tittar på mig som om jag var helt pantad :P Försök lära henne at sitta vackert, om du inte redan gjort det, det är urgulligt :) Det tog mig några månader att lära Brandy det ( träningen var dock inte särsklit intensiv) men nu sitter det som en smeck!;)

http://www.aktivagolden.se

 
Ingrid och Tilla

Ingrid och Tilla

18 maj 2010 11:45

He Felicia! Snälla du, kan inte jag få låna en bild på Bendji som du har tagit och ha på Irénes hemsida på E-kullens sida? Bilden fanns på kennel tretex sida och jag lade in den på Irénes så länge med ditt namn på, emn om du inte vill låna ut den så tar jag bort den igen! Skulle verkligen vara jätte tacksam! Så svårt att få tag på bilder av folk!
Hoppas du har det bra annars! Kram Ingrid och Tilla

http://www.taggadetassar.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Felicia Torffvit - 14 november 2010 12:35

Ja, ni läste rätt! Har suttit lite med en hemsida nu. Har byggt en på cybersite.nu och jag blev nöjd, så den kommer att finnas kvar. Dock är bara själva sidan klar, information har inte kommit än. Håll koll på sidan! Läs under nytt på s...

Av Felicia Torffvit - 7 november 2010 15:16

Roxys mage:                    Stimmas växande mage, hon har gått en vecka längre än Roxy:    Våra katter hände med på promenad:         -WAAH!! Fy va kallt det är!!!        Zaffran hittade på egna saker mendans jag fot...

Av Felicia Torffvit - 6 november 2010 22:02

Idag åkte vi hemifrån klockan 9 och kom hem trötta men glada vid 17-tiden. Vi har varit vid Blentarp med goldenklubben och spårat. Alltid lika trevligt :) Det regnade så mycket hos oss på morgonen men som tur var så slutade det. Det enda regn som kom...

Av Felicia Torffvit - 4 november 2010 23:39

Vann gjorde en hanen Koda, Callitris Hidalgo Erminia, från Finland och bästa tik blev Hollänska Qunack's Favor Xtra Xublime. Jag åkte till Holland fredag morgon tillsammans med Sabina, Jörgen och Nadine med deras kooikrar Oxo, Mishi och Jena....

Av Felicia Torffvit - 28 oktober 2010 16:52


Augusti Imorgon bitti bär det av med fam Cadier till Holland! På lördag är det nämligen VHNK's årliga Clubmatch, alltså Hollänska Kooikerhondjeklubbens årliga rasspecial! Många kooikrar! Dock stannar min kooiker hemma :) Hon var inte ens an...

Presentation


Zaffran och Roxy i Sandhammar sommaren 2009.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Äger du en Kooikerhondje?
 Ja
 Nej
 Snart
 Har haft
 Aldrig i livet!
 Vill ha
 Vill inte ha en, men gillar dom ändå

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards