Livet med en Kooikerhondje!

Direktlänk till inlägg 28 juli 2009

Snapphanefejden & kräftskiva

Av Felicia Torffvit - 28 juli 2009 19:16

I lördags var jag på Snapphanefejden med Heidi och tittade på när vännerna tävlade. Mamma skulle simma med Stojka i Sösdala så då lämnade hon av mig där med Heidi som behöver mentalitetsträning. Sedan vid lunch hämtade hon Heidi och körde hem med henne, jag ville vara kvar längre :) Vi har ju inte så långt till Hässleholm.


Det var en lite orättvis dag med vädret. Först var det fint målnigt väder. Sedan kom en skur regn, sedan sol, sedan lite regn igen och sedan måln igen. Tex Roxy hatar regn, om vi hade tävlat i regn hade det gått åt helsike minst sagt. Jag tänkte faktiskt anmäla, men jag missade sista anmälningsdatumet. Jag hade helt glömt bort Snapphanefejden och när jag väl kom ihåg den så var det för sent. Men när jag var där så kände jag mig faktiskt extremt sugen på att springa in på banan. Men eftersom Roxy löper så var det ändå tur att vi inte var anmälda :) Många frågade var Roxy var någonstans, haha. Men det gick i alla fall bra för Roxys pappa Oxo som är uppe i 2an och fick sin första hopp-pinne i klass 2 och placerade sig på 7e plats, varav 9 fick pinne (tror det var 58 starter eller något sådant). Grattis Sabina! Ingrid och Tilla har ju också fått sin första pinne i hopp klass 1. Det har också gått mkt bra för kennel Lovemix. Så Snapphanefejden har varit bra för i år :)  Vid 4 tiden hämtade mamma mig igen och då följde Tammie också med. Hon fick hälsa på Ankis cavalierer :) ...och stå i centrum för annat folk.... Man kommer inte långt med en söt valp.


Senare på kvällen var vi på kräftskiva med Bassetklubben ute i det fria. Då var Tammie också med. Hon tyckte det var jättekul. Det var vuxna stora hundar som hon ville leka med. Hon slog med tassarna och skuttade fram till dom, en av dom vuxna backade när den fick en liten tass i ansiktet. Haha. Han blev rätt förvånad. Hon är så jäkla tuff den lilla skiten och hon vill vara med hela tiden. Men hon sover såklart väldigt mkt också.


Tammie fick prova på Roxys modelljobb ett tag igår. Man kan inte precis säga åt henne att sitta still på en stubbe eller liknande, men jag fick ändå fina bilder på henne när hon lekte i gräset och sprang omkring. :D Kan lägga ut någon av dem sen.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Felicia Torffvit - 14 november 2010 12:35

Ja, ni läste rätt! Har suttit lite med en hemsida nu. Har byggt en på cybersite.nu och jag blev nöjd, så den kommer att finnas kvar. Dock är bara själva sidan klar, information har inte kommit än. Håll koll på sidan! Läs under nytt på s...

Av Felicia Torffvit - 7 november 2010 15:16

Roxys mage:                    Stimmas växande mage, hon har gått en vecka längre än Roxy:    Våra katter hände med på promenad:         -WAAH!! Fy va kallt det är!!!        Zaffran hittade på egna saker mendans jag fot...

Av Felicia Torffvit - 6 november 2010 22:02

Idag åkte vi hemifrån klockan 9 och kom hem trötta men glada vid 17-tiden. Vi har varit vid Blentarp med goldenklubben och spårat. Alltid lika trevligt :) Det regnade så mycket hos oss på morgonen men som tur var så slutade det. Det enda regn som kom...

Av Felicia Torffvit - 4 november 2010 23:39

Vann gjorde en hanen Koda, Callitris Hidalgo Erminia, från Finland och bästa tik blev Hollänska Qunack's Favor Xtra Xublime. Jag åkte till Holland fredag morgon tillsammans med Sabina, Jörgen och Nadine med deras kooikrar Oxo, Mishi och Jena....

Av Felicia Torffvit - 28 oktober 2010 16:52


Augusti Imorgon bitti bär det av med fam Cadier till Holland! På lördag är det nämligen VHNK's årliga Clubmatch, alltså Hollänska Kooikerhondjeklubbens årliga rasspecial! Många kooikrar! Dock stannar min kooiker hemma :) Hon var inte ens an...

Presentation


Zaffran och Roxy i Sandhammar sommaren 2009.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Äger du en Kooikerhondje?
 Ja
 Nej
 Snart
 Har haft
 Aldrig i livet!
 Vill ha
 Vill inte ha en, men gillar dom ändå

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards