Livet med en Kooikerhondje!

Alla inlägg den 25 oktober 2009

Av Felicia Torffvit - 25 oktober 2009 20:58

En till liten flicka kom för ca 30 min sedan.


5 hanar - 3 tikar


(så var fördelningen i Roxy's kull också. 5 hanar och 3 tikar och bland dom 3 flickorna valde jag ut Roxy) Hehe

Tik

Av Felicia Torffvit - 25 oktober 2009 19:59

Nu prick kl 8 kom en till tik.


5 hanar - 2 tikar


Vet ni förresten hur många kooikrar som är anmälda till växjö? 25 st! Jisses. Jag vet om 8 st (Roxy inräknad) som ska dit, sen har jag några som jag tror och misstänker.

Mamma trodde först att jag skojade med henne. Haha.

Men hon tror att det är så många anmälda för att det var en hollänsk domare som skulle dömma. Men nu är det bytat till en vanlig svensk. Shit, för dem brukar det bara bli släta 1or för Roxys del. Svenskarna brukar gilla "toykooikern" som domaren på svenska rasspecialen beskrev den. Roxy är av den kraftiga varianten, enligt honom den rätta. Tycker också att den är bättre faktiskt. Men vi får se hur det går. Kanske blir någon som stannar hemma pga domarbytet? Roxy har också tappat päls på svansen så nu är hon en hårlös råtta Flört fast en söt sådan. Så det går nog inte så bra. Jag bryr mig inte så mkt om certet men cacibet däremot hade jag gärna velat ha. Men vi får la se hur det går? Eller hur?

Det är 4 bassetar och 4 kopovar anmälda. Alla kopovarna är Rantafejare: Stojka, Heidi, Zorro och Maja. Blir i alla fall en trevlig helg!

Av Felicia Torffvit - 25 oktober 2009 19:33

Sedan en stund tillbaka kom en till hane.

Nu finns det alltså 6 st vita råttor Skrattande

Finns fler valpar kvar där inne.


5hanar - 1tik


(nu börjar hon krysta igen, återkommer senare) Bye!

Av Felicia Torffvit - 25 oktober 2009 18:31

Nu har första tiken kommit!


Ställningen är nu:

Hanar 4 - tikar 1

Av Felicia Torffvit - 25 oktober 2009 18:03

Zaffran är nu mamma till 4 st hanar, men magen är fortfarande mkt stor.


Håll koll på bloggen! Kanske uppdaterar läget.

Presentation


Zaffran och Roxy i Sandhammar sommaren 2009.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Äger du en Kooikerhondje?
 Ja
 Nej
 Snart
 Har haft
 Aldrig i livet!
 Vill ha
 Vill inte ha en, men gillar dom ändå

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards