Livet med en Kooikerhondje!

Direktlänk till inlägg 10 november 2009

Andra dagen som mäklare

Av Felicia Torffvit - 10 november 2009 21:51

Igår satt jag och gjorde planritningar över hus i ett program. Till lunch blev det kebabpizza Tungan ute

Idag gjorde jag först färdigt en ritning och sedan hade vi lunchrast i 1,5 timme för vi hade så roligt haha. Det är väldigt fritt med tiderna där.

Roxy leker (stökar) till i min säng nu. Rullar runt på rygg. Haha, så söt.


Tillbaka till praon: efter det åkte jag iväg med Erik till ett gammal och fult  hus han säljer för att fota det. Sedan åkte vi vidare till en stuga som han säljer. En jättejättejättejättefin stuga som är byggd 2007. Dock kostar denna stuga 725 tusen.... hehe. Vi fotade och satte upp nya skyltar.


När vi kom tillbaka bläddrade och rensade vi igenom bilderna. Sen åkte jag med Jessica till en visning, min första visning. Haha och vilken visning det blev sen då.

Nu kom Simon in och börjar gosa med Roxy som fortfarande tramsar i min säng. Haha, Simon ville pussa Roxy på nosen men hon nös honom i ansiktet. HAHAHAHAHA!!!


Tillbaka till visningen: Det är rätt mkt trubbel med den lägenheten. Ägaren vill bli av med den så fort som möjligt och tills den är såld hyr han ut den till utlänningar som Socialen inte vet vart de ska placera dem. Ägaren hade gett mäklaren, Jessica, tillåtelse att ta dit blivande köpare (i detta fallet även det utlänningar). Men hyresgästerna blev inte så glada över att man kom in. Det var bara sonen som kunde svenska. Mamman satt butter i soffan och sa arga saker på sitt språk som sonen sedan översatte. Antar att de är rädda för att förlora sitt hem, de har ingenstans att ta vägen om lägenheten säljs. Det hade även kommit dit personer för att titta på lägenheten utan att Jessica varit med och det var de sura för (fast Jessica visste inte om det). Så det kom vi överens om att båda ska prata med ägaren om.....

Köparna klagade på att tapetarna var så fula och ville visa mig och Jessica hur snyggt dom hade det hemma hos sig. Eftersom de bara bodde 100 m därifrån sa vi till slut ja. När man kom in i huset var alla väggar gula, golvet hade konstiga och fluffiga mattor och det hängre takkronor i taket. Ett rum var blått och det spelades konstig musik där inne.  Men det som fick mig att tappa hakan var deras sovrum. Hela rummen var rosa. Precis allt: tak, väggar, golv, kuddar, lakan, tavlor, lampor, gardiner. PRECIS ALLT!!  Det ENDA som inte var rosa var fotona i de rosa ramarna, ögonen drogs direkt till dom då det var det enda som stack ut. Samtidigt sa dom: Visst har vi det helt annorlunda?

Jag: Ehhhhhhh, ja, det kan man säga.


Det är på Svensk Fastighetsförmedling som jag praoar på.


Ska sova nu.

Nu kom Simon in igen, fast den här gången pussade Roxy honom. Haha.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Felicia Torffvit - 14 november 2010 12:35

Ja, ni läste rätt! Har suttit lite med en hemsida nu. Har byggt en på cybersite.nu och jag blev nöjd, så den kommer att finnas kvar. Dock är bara själva sidan klar, information har inte kommit än. Håll koll på sidan! Läs under nytt på s...

Av Felicia Torffvit - 7 november 2010 15:16

Roxys mage:                    Stimmas växande mage, hon har gått en vecka längre än Roxy:    Våra katter hände med på promenad:         -WAAH!! Fy va kallt det är!!!        Zaffran hittade på egna saker mendans jag fot...

Av Felicia Torffvit - 6 november 2010 22:02

Idag åkte vi hemifrån klockan 9 och kom hem trötta men glada vid 17-tiden. Vi har varit vid Blentarp med goldenklubben och spårat. Alltid lika trevligt :) Det regnade så mycket hos oss på morgonen men som tur var så slutade det. Det enda regn som kom...

Av Felicia Torffvit - 4 november 2010 23:39

Vann gjorde en hanen Koda, Callitris Hidalgo Erminia, från Finland och bästa tik blev Hollänska Qunack's Favor Xtra Xublime. Jag åkte till Holland fredag morgon tillsammans med Sabina, Jörgen och Nadine med deras kooikrar Oxo, Mishi och Jena....

Av Felicia Torffvit - 28 oktober 2010 16:52


Augusti Imorgon bitti bär det av med fam Cadier till Holland! På lördag är det nämligen VHNK's årliga Clubmatch, alltså Hollänska Kooikerhondjeklubbens årliga rasspecial! Många kooikrar! Dock stannar min kooiker hemma :) Hon var inte ens an...

Presentation


Zaffran och Roxy i Sandhammar sommaren 2009.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Äger du en Kooikerhondje?
 Ja
 Nej
 Snart
 Har haft
 Aldrig i livet!
 Vill ha
 Vill inte ha en, men gillar dom ändå

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards