Livet med en Kooikerhondje!

Alla inlägg den 1 november 2008

Av Felicia Torffvit - 1 november 2008 17:02

Idag var mamma, jag, Stojka och Roxy och hälsade på min mormor. Min morfar, morbror och hans fru var också där och hälsade på. Vi fikade och snackade sen körde jag, mamma och vovvarna vidare till Stackedala.


Stackedala är ett jättefint ställe som jag har varit på sedan jag var jätteliten, så jag har många roliga minnen därifrån. Det finns 3 st rundor man kan gå, en som är på 2,5 km (den gick vi), en på 3,8 och en på 5,9. Det är jättevackert där med väldigt bra stigar. Jag skulle kunna tänka mig att ha en kooikerträff där sommaren 09 ;D Och ja, det finns tillgång till grillning.

Jag hade inte kameran med mig så det blev inga bilder. Men där finns jättefina stora stenar, både mosstäckta och "kala" ;) och stenmurar med mossa. Så det finns många ställen man får bra foto på om man är intresserad av sånt, som jag är..

Stojka var i flexi och Roxy var lös (hela tiden) Roxy har så bra inkallning så jag litar på henne och hon har aldrig svikit mig innan, aldrig sprungit iväg från mig (även när Stojka eller annan hund sprungit efter en kanin så har hon ändå stannat kvar, det är jag stolt över =))) Vi mötte några andra personer med hundar. Roxy fick många komplimanger om att hon var söt. En av dom var: "Oj, vad söt du var" och lite klapp fick hon också =)

Hon är inte så mkt för att hälsa på främlingar. Hon brukar bara gå fram och lukta på handen, sen går hon. Typ "Jaha, hej på dig. Nu ska jag gå, hejdå" är hon.

Nu ska vi snart ut o äta. Det var därför det blev en så kort runda. Sen ska jag gå o lägga mig, ska ju upp tidigt imorgon ;) Växjö utställningen, det blir jätteroligt! Kanske ses?

Presentation


Zaffran och Roxy i Sandhammar sommaren 2009.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Äger du en Kooikerhondje?
 Ja
 Nej
 Snart
 Har haft
 Aldrig i livet!
 Vill ha
 Vill inte ha en, men gillar dom ändå

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2008 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards