Livet med en Kooikerhondje!

Alla inlägg den 16 november 2008

Av Felicia Torffvit - 16 november 2008 20:47

Jag har blivit utmanad av Sabina!


De regler som gäller är: Länka till den person som har utmanat dig och glöm inte att lägga in dessa regler i inlägget. Berätta sju saker om dig själv, både alldagliga och oväntade. Utmana sju personer i slutet av inlägget genom att nämna deras namn och länka till deras sidor. Låt dessa personer få veta att de har blivit utmanade genom att lämna en kommentar på deras blogg.


1: Jag lyssnar i stort sätt på all sorts musik. Fast kanske inte opera och "tantmusik" om ni fattar vad jag menar ;) Lär mig också låttexter rätt snabbt.

2: Jag älskar att bada och vara på stranden.

3: Skapade hemsidan för att Roxy är värd det och för att det är kul med sidor och blogg m.m

4: Älskar att fota och ska få mig första system 09, som kommer att andvändas väl ;) Det kan många intyga!

5: Älskar att snacka hund och följa med på uppfödarträffar och kurser.

6: Började med agility när jag var 11 år.

7: Började med utställning när jag var 7 år, men började ställa ut när jag var 11-12.


Hmm nu ska jag utmana 7 pers. Inte så många kvar, dom flesta har redan gjort denna utmaning. Men här är 5 st:

Hannah som har 2 papillon

Susanne som har kooikern Collin

Ajax med matte och husse (Roxy's halvbror)

Linnéa med Wilda

Carina på kennel Freckles


Lycka till! =)

Av Felicia Torffvit - 16 november 2008 20:31

Kl 11 var det kooikerträff på Hässleholms hundungdom (där jag och Roxy tränar)... Det österegna så det gjorde ont i ansiktet och så klart glömde jag vantar. Min hundfärg var en blandning mellan röd och lite blå/lila. Vi bestämde oss för att gå in och fika lite tills det lugnat sig, där satt vi och snacka agility, utställning m.m och så presenterade vi oss och våra hundar. Vi drack saft och hade mysigt. Jätte trevliga människor! Vi var 14 pers med 10 hundar, därav 8 var kooikers. Sen kom det in en tjej och sa att vi kunde få träna inne istället. Jättesnällt! Det är igentligen som man får boka... Men vi tränade inne =) Roxy var jätte duktig. Hon hittade inte på egna grejor eller annat. Hon följde med mig vart jag än gick och tog alla hinder, helt enkelt jätteduktig. Och hon hade fart och tvekade inte. Det var på något hopp hon stannade till men det var mitt fel...


Vid 1-halv2 började vi köra hem. Jag  och Roxy följde med Sabina hem. Vi satt lite vid dator, snackade hund, busade och lekte med vovvarna och så gick vi en promenad i mörker fast kl bara var 4... Ja, vi hade västar =) Vovvarna också. Jag är så stolt över Roxy's inkallning, hon går inte längre än 50 m från mig. Hon springer inte efter djur heller. Duktig tjej <3

Sen lyssnade jag och Nadine på lite musik och så, fast Roxy var ju med hela tiden så klart.


Tack till alla som kom! Jag funderar på att ha en "vinterpromenad" i stackedala när snön kommit eller kanske en promenad i sommar. Skulle vara jättekul. Men vi får se. Mitt shema är inte helt tomt...

Presentation


Zaffran och Roxy i Sandhammar sommaren 2009.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Äger du en Kooikerhondje?
 Ja
 Nej
 Snart
 Har haft
 Aldrig i livet!
 Vill ha
 Vill inte ha en, men gillar dom ändå

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2008 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards