Livet med en Kooikerhondje!

Alla inlägg den 28 november 2008

Av Felicia Torffvit - 28 november 2008 16:00

Nu sitter jag äntligen här igen och bloggar ....


Veckan har varit sådär. Har varit rätt förkyld dom senaste dagarna. Så jag skiter nog i konserten idag. Istället åker jag till syrran och brorsan i malmö .


Har bakat lussebullar, mumsigt värre! Vi har fortfarande ingen snö! Asså vad är det med vädergudarna igentligen??!! På skolan är det värsta vinterlandet med snöbollskrig och allt (och snö innanför kläderna när rasterna är slut + att man inte är helt torr heller). Ni skulle sett Anna efter rasten i måndags, hon hade mascara i hela fejjan  HAHAHAHAHA!!

I måndags fick jag förresten veta vad jag fick på bildprovet, att rita ett ansikte med tillhörande "föremål" plus skuggor. Jag fick MVG  Det var bara jag och Tebbe som fick det! Ahh, livet är gött!

Matte provet har jag inte fått veta än, to be continued...


Har precis skrivit en artikel om World of Warcraft, om denna händelsen. Det är ett skolprojekt, vi är 5 pers i varje grupp och alla grupperna ska göra vars en tidning. Jag har kultur & nöje. Sen har jag skrivit en annan artikel också, om att Mikael Persbrandt ska bli nästa James Bond (fast den är bara hittepå...)


Roxy är busig som vanligt, tassarna i fullgång hela tiden... Världens sötaste!


Laddade upp en film på vimeo (se nedan) men den är så... så... va fan heter det! "brusig" liksom, fattar inte vaför??! Jag filmade med min digitalkamera, kanske därför. Ska andvända filmkamera nästa gång. På hemsidan hackade den också, ibland hatar jag internet..... *djup suck*

Provar att lägga in den i bloggen också... Jag har valt att ta bort ljudet då det blåste och för att jag skämdes för min pipiga och superglada röst......

Om det inte funkar så är här en direktlänk till vimeos sida så ni kan se filmen där, för där funkar den, annars slår jag sönder datan! Nä, det gör jag inte, men sur blir jag! http://vimeo.com/2344005

Ps jag hade lite svårt att hänga med i dom snabba svängarna


Ni får ha en skön helg!

Kram Felicia och blöta nospuffar Roxy.

Roxy kooiker-race from Felicia Torffvit on Vimeo.

Presentation


Zaffran och Roxy i Sandhammar sommaren 2009.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Äger du en Kooikerhondje?
 Ja
 Nej
 Snart
 Har haft
 Aldrig i livet!
 Vill ha
 Vill inte ha en, men gillar dom ändå

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2008 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards