Livet med en Kooikerhondje!

Direktlänk till inlägg 19 november 2008

Hundmassage!

Av Felicia Torffvit - 19 november 2008 06:23

Igår kväll körde mamma och jag till Hässleholms hästklubb. I deras stuga lyssnade vi på Maria Lundberg. Första timmen var det teori och sen var det ca 15 min rast. Då snackade jag systemkamera =) hehe... Lise-Lotte har en Nikon D60, som jag redan är rätt bra bekant med. Men jag fotade med den ändå. Det blev bra bilder! Lika bra som när jag fotade med Sabinas. Sen var det en tjej, vad nu hon heter för henne känner jag inte alls, men hon hade en Nikon D80. Den fotade jag inte med men jag höll ju i den och kollade på den. Rätt stor och tung. D90 är väl inte mindre precis... Det där med kamera får bli "to be continued"......


Nu visade hon lite massage och hunden hon hade (border terrier) misstyckte inte det minsta. Hon hade med sig några hundar som vi fick prova på sedan. Hon hade också lite böcker med sig som var bra, böcker om hundar asså. En av böckerna, som inte illamagade ska titta i, var en bok om hundarnas kropp och byggnad. Det var bilder på öppnade hundar så man såg in och hur allt hängde ihop, jag kollade i den. Att se muskler och sånt är inget märkvärdigt. Men när man kommer till tarmar och sånt då tycker jag det känns lite slämmigt och äckligt. Där var bilder på ryggrader och allt annat möjligt. Höfter också, så man såg hur dom ska sitta ihop, "A höfter" m.m Dom andra böckerna var typ anatomi och liknande.


Provade på både Niniane och på Zaffran när jag kom hem. Niniane var inte så lätt, hon ville bara rulla runt på golvet med tassarna i luften och svansen på henne var ju inte stilla den heller. Men ibland då o då slappnade hon av och jag fick gjort lite, hon tyckte nog om det. Zaffran som är en riktig kelegris tyckte det var underbart! Hon blundade och bara njöt. När jag var klar var hon på mig hela kvällen och ville bara ha mer, så klart fick hon lite till. Lady hade älskat det och gjort som Zaffran. Men Lady har också fått vara med om massage sedan innan, flera gånger. Älskar dig så gumman! Vi lärde oss inga svåra saker eller avaserade. Bara enkla saker som är skönt för hunden. Ska prova lite på Roxy sen...


Här är en sak jag bjuder er på: målade händer. Dom är riktigt coola!


Kramar =)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Felicia Torffvit - 14 november 2010 12:35

Ja, ni läste rätt! Har suttit lite med en hemsida nu. Har byggt en på cybersite.nu och jag blev nöjd, så den kommer att finnas kvar. Dock är bara själva sidan klar, information har inte kommit än. Håll koll på sidan! Läs under nytt på s...

Av Felicia Torffvit - 7 november 2010 15:16

Roxys mage:                    Stimmas växande mage, hon har gått en vecka längre än Roxy:    Våra katter hände med på promenad:         -WAAH!! Fy va kallt det är!!!        Zaffran hittade på egna saker mendans jag fot...

Av Felicia Torffvit - 6 november 2010 22:02

Idag åkte vi hemifrån klockan 9 och kom hem trötta men glada vid 17-tiden. Vi har varit vid Blentarp med goldenklubben och spårat. Alltid lika trevligt :) Det regnade så mycket hos oss på morgonen men som tur var så slutade det. Det enda regn som kom...

Av Felicia Torffvit - 4 november 2010 23:39

Vann gjorde en hanen Koda, Callitris Hidalgo Erminia, från Finland och bästa tik blev Hollänska Qunack's Favor Xtra Xublime. Jag åkte till Holland fredag morgon tillsammans med Sabina, Jörgen och Nadine med deras kooikrar Oxo, Mishi och Jena....

Av Felicia Torffvit - 28 oktober 2010 16:52


Augusti Imorgon bitti bär det av med fam Cadier till Holland! På lördag är det nämligen VHNK's årliga Clubmatch, alltså Hollänska Kooikerhondjeklubbens årliga rasspecial! Många kooikrar! Dock stannar min kooiker hemma :) Hon var inte ens an...

Presentation


Zaffran och Roxy i Sandhammar sommaren 2009.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Äger du en Kooikerhondje?
 Ja
 Nej
 Snart
 Har haft
 Aldrig i livet!
 Vill ha
 Vill inte ha en, men gillar dom ändå

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2008 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards