Livet med en Kooikerhondje!

Alla inlägg den 23 december 2008

Av Felicia Torffvit - 23 december 2008 19:07

Körde kvart i 10 till Nova lund. Var hemma halv 7.....


I början av december hade vi snö här hemma, men vem tänker på att ta julkort då!?? Inte jag i alla fall, så nu har jag ingen fint kort att skicka runt i mailvärlden, suck... Får jättemånga fina julkort från vänner på deras hundar i julkläder och/eller andra mysiga saker, en hade även en lyckta i munnen, jättegulligt  Men men, nu vet jag det till nästa år....


Ialla fall, Nova Lund. Jag trodde faktiskt att det skulle vara mer folk där, fast parkeringen var ju ändå full men vi fick en ledig plats direkt. Nu är alla paketer köpta (Roxy's också), vilken lättnad asså. Själv köpte jag lite kläder också...

Oliver, som är Simons kompis följde också med till Nova. Småbröder alltså, SUCK! På vägen till Nova höll dom på att slänga godis på mig och lägga det i håret m.m och jag som försökte sova fick inte en minsta blund. Samma sak gällde hemvägen, fast då stod en massa fisar och rapar på menyn i stället, SUCK SUCK SUCK


Efter Nova gick vi in till dom andra affärerna runt omkring. Först gick jag in på El Giganten och skulle kolla på systemkameror , där fanns 5 st, vad spännande.. Varför jag ville kolla på systemkameror?? Jo, för att jag vill se en Nikon D90 på riktigt och hålla i den (jag har endast sett den på tv och på internet), Jag var rädd att den skulle vara för stor och tung, därför ville jag gärna se på den. (Den fanns där inte om ni undrar)

Sen gick jag in på "Media Markt", rena drömmen  Där fanns 4 lååååånga  hyllor fulla med systemkameror, asså det var verkligen skitmånga typ 50 st sammanlagt. Men det viktigaste: där fanns en D90 och jag fotade också med den (väldigt länge) och sicka snygga foton det blev!!! Och den var inte för tung eller för stor, helt perfekt. Sicken drömkamera!!


Sen åkte vi till Teba och köpte lite hundgodis.


Frisyren?? Den blev riktigt lyckad!!! Jag är riktigt fin i håret. Jag har klippt mig och permanentat mig.


Förra onsdagen var det förresten uppfödarträff, hemma hos oss. Mina lussebullar och min äpplekaka blev verkligen uppskattade, sånt är kul. Dom träffarna är alltid roliga, skrattar nästan käken ur led varje gång  


Nu ska jag slå in julklappar..


GOD JUL ALLA!!!!!

OCH GOTT NYTT ÅR!!!!!!

Önskar Felicia och Roxy.

Presentation


Zaffran och Roxy i Sandhammar sommaren 2009.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Äger du en Kooikerhondje?
 Ja
 Nej
 Snart
 Har haft
 Aldrig i livet!
 Vill ha
 Vill inte ha en, men gillar dom ändå

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29 30
31
<<< December 2008 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards