Livet med en Kooikerhondje!

Alla inlägg den 25 december 2008

Av Felicia Torffvit - 25 december 2008 20:14

Kl 4, efter kalle anka, körde vi till malmö och mina storasyskon för att fira julafton. (Vi körde så sent för att hundarna inte skulle få mat för tidigt och därmed vara hundriga senare eftersom vi kommer hem rätt sent). När vi kom dit pratade vi lite och gorde klart maten, sen njöt vi av ett underbart julbord och trevligt prat. Sen smaskades det på olika kakor och choklad, mumsigt mumsigt. Lillbrorsan som har varit helt ivrig och inte kunnat sitta stilla hela dagen (hela veckan) blev överlycklig när paketerna skulle delas ut.


Tillbakablick. När vi skulle packa in sakerna i bilen säger mamma högt (inte som skrik men ändå högt), "Ta det försiktigt med det paketet, det är mkt ömtåligt" (såklart var det paketet till mig). Inte mer med det.


Tillbaka till framtiden. Jag brukar alltid vänta med att öppna paketerna tills jag har fått alla. När jag då skulle börja öppna paketerna säger mamma, "Jag ska ta kort när du öppnar dina paket". Jag gav en liten konstig min (varför skulle hon bara ta kort på mig liksom). Sen la hon till "...och på alla andra". Då kom det en liten tanke, "det är väl ändå inte D90n, nääää det kan det inte vara". Men lite misstänksam som jag ändå var väntade jag med att öppna det paketet och tog det till sist. En stund senare är alla andra paketer öppna och det ömtåliga paketet är kvar. Mamma tar fram kameran. På första rivningen av inslagspapperet i ena kanten på paketet fick jag fram "D90" med stora bokstäver. Jag fick stora ögon och sen sprutade det av lycka och jag bara gapflabba. JJJJIIIIIIIPPPPPPPIIIIIII YAAAAAHHHHHHHOOOOOO!!!!

Min morfar hade sålt sin gård och gav alla sina barn en andel, så då tyckte mamma skitsamma. Batteriet var laddat så det var bara att stoppa in det och minnet i kameran och börja fota. Ett objektiv på 18-105mm följde med, ett "band" så jag kan ha kameran runt halsen, olika skydd, cd, anvisningar m.m Så det var bara att fota, vilket jag har gjort idag med, Roxy och jag gick 2 lååånga rundor och fick några fina kort. Visst är dom fina? Jag är skitlycklig nu asså!

Annars fick jag spel, pennor, kläder, presentkort, hudprodukter, smink och sminkpenslar. Tack för allt, ni är helt underbara!!


Har även uppdaterat på olika ställen av hemsidan, kolla längst ner på startsidan så ser ni vart det är uppdaterat. Hemsidan



Presentation


Zaffran och Roxy i Sandhammar sommaren 2009.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Äger du en Kooikerhondje?
 Ja
 Nej
 Snart
 Har haft
 Aldrig i livet!
 Vill ha
 Vill inte ha en, men gillar dom ändå

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29 30
31
<<< December 2008 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards