Livet med en Kooikerhondje!

Alla inlägg den 29 december 2008

Av Felicia Torffvit - 29 december 2008 17:23

Den där 15mm tjocka anvisningsboken till kameran är den nya kvällsboken. Men den andvänds mest till uppslagsbok... Jag har fattat alla inställningar och vad dom betyder, sen har jag fattat det där med bändare och slutartid så att jag kan ha kameran på manuelt läge. Det där med meny får jag läsa vidare på, fortfarande några saker jag inte har läst om. Roxy har fått en liten semester från jobbet "fotomodell" då det har varit så dåligt väder, bara dimma och grå himmel. Men innomhus har hon varit lite modell däremot. Filmningen är bra om det är någon som undrar över det, kameran har ju den funktionen. Det är inte kompliserat och det är väldigt bra kvalite på filmerna.


Jag tror att det finns någon som undrar om jag verkligen är värd den kameran?, men jag har nu fotat i flera år och har rätt bra koll på kameror och funktioner. Sen fotar jag nästan varje dag och av den träningen har jag även fått rätt bra hand om kameror. Jag har även skött mig bra i skolan och aldrig behövt göra om ett prov eller test. Min mamma har ju uppfödning och jag är den som tar alla foton på valparna, tävlingar, träningar m.m Den kameran jag hade innan har jag haft i lite mer än 2 år, en rätt bra tid, och kvaliten är ju inte den samma som i början heller. En system har jag önskat mig rätt länge nu, det vet många och andra har läst mkt i bloggen. Att jag fick den jag önskade mig var rena turen. Jag känner att jag vill skriva detta för att andra inte ska få fel uppfattning av mig, då jag även är rätt ung. Fotografering och hundar är mina största intressen. Under 2009 ska jag även gå fotokurser och jag ska troligen också praua hos en fotograf. Nu när jag har skrivit detta (som vissa inte behövt läsa) känner jag mig lite lättat. Det är verkligen ingen speciell person jag tänker på eller så, jag ville bara berätta vad fotografering betyder för mig. Men nog om det nu.


Just nu har jag en deg på jäsning, så snart blir det mumsiga bullar. Minst hälften ska sparas till nyår. Gott nytt år förresten!


Jag fotar gärna dig och din hund på utställningar och andra tävlingar. Jag ska kanske till svenk vinnare i malmö, vet ej än, men annars kunde ju det vara ett bra tillfälle. Jag tar såklart inte betalt. Men jag kör ingenstans om jag inte ska dit ändå, hoppas ni förstår det.


Gott nytt år igen!! Ni som har unga hundar (eller hund över huvud taget) utsätt inte er hund för den stora risken på nyår, var snäll mot er hund och se inte detta som en otroligt bra miljöträning (specielt inte om ni bor i stan!). Vi stannar alltid hemma på nyår och brukar ha radion på (fast det inte bekommer våra hundar alls det där med skott, det är ju jakthundar vi har, dom vill bara ut och jaga ;) Roxy är inte heller speciellt rädd av sig, hon tar det bara lungt) Några nära vänner brukar komma hit så vi brukar äta lite gott och prata.


Oj vilken långt inlägg. Hehe..

Ha det så bra

Presentation


Zaffran och Roxy i Sandhammar sommaren 2009.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Äger du en Kooikerhondje?
 Ja
 Nej
 Snart
 Har haft
 Aldrig i livet!
 Vill ha
 Vill inte ha en, men gillar dom ändå

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29 30
31
<<< December 2008 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards