Livet med en Kooikerhondje!

Alla inlägg den 9 september 2008

Av Felicia Torffvit - 9 september 2008 21:40

Efter skolan var det konfa. Det var jätteroligt! Vi spelade upp en kul teater. Jag var en rövare, passar väl bra? ;) Men den handlade ju om jesus och så... Sen innan vi slutade så satte vi oss i en ring och sjöng en fin sång. I mitten av ringen fanns ett stort "fat" med ett stort ljus i mitten. Under sången fick alla som ville tända ett ljus för någon man bryr sig och som har det väldigt svårt just nu. Efter sången fanns där ca 15 tända ljus. Jag var också framme och tände för en av min bästa vänner. Derar familj har det väldigt svårt med ekonomin just nu, så hon kanske måste byta skola, vilket jag verkligen verkligen verkligen inte vill!!!


Agilityn. Roxy och jag började vid platten/säcken. Det gick bra och hon sprang igenom utan att man behövde hålla upp och jag sprang så klart bredvid. Så lärarna undrade om jag hade tränat, hehe ja =) Nu la vi till ett hopphinder framför. Inga problem. Nu fick vi bara träna fritt, på det vi själva tyckte att vi behövde träna på. Roxy och jag gick till hopphinderna. Jag behöver träna på att skicka iväg henne, så jag slipper springa bredvid hinderna hela tiden. Sen tog vi däcket och sen tog vi en liten bana. Nu blev hon väldigt trött och ville inte springa mer så vi gick och satte oss o vila. En stund senare fortsatte vi och då var hon lika taggad igen och nu tyckte hon att det var ännu roligare än innan. Imorgon ska Lady på agility, blir kul =)


Ha det så bra alla!!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Zaffran och Roxy i Sandhammar sommaren 2009.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Äger du en Kooikerhondje?
 Ja
 Nej
 Snart
 Har haft
 Aldrig i livet!
 Vill ha
 Vill inte ha en, men gillar dom ändå

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8 9
10
11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29 30
<<<
September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards