Livet med en Kooikerhondje!

Alla inlägg den 12 september 2008

Av Felicia Torffvit - 12 september 2008 19:38

Hoppas du är medlem på skoois forum?! Här är en direkt länk: http://skooi.forum24.se


Det har blåst mycket idag. På gympan kunde man knappt röra sig. Simon, i klassen, tappade sin skåpnyckel i en brunn. Som tur e var det bara skåpnyckeln han tappade och ingen cykel eller hus nyckel...


Det var inte lätt för lilla Roxy idag på promenaden. Hennes öron stod rakt ut för det blåste så mycket. Så söt hon var =)

Tänkte smyga upp i ett jakttorn, men Roxy såg mig =) Hon har bra koll på mig. Ibland hinner jag gömma mig bakom nån buske. Hon springer fram och tillbaka och letar och när hon hittar mig blir hon överlycklig =)


Nu har vi kollat på en film. Roxy "satt" bredvid mig. Eller snarare uppe på nackstödet bakom mitt huvud. Hon älskar poppcorn! Hon satt och slicka mig i ansiktet hela tiden i hopp om att få mer. Har man lärt sin hund "puss" så får man skylla sig själv. Hon fick lite poppcorn. Men den första hon fick spotta hon ut. Vart tror ni den landade? I poppcorn skålen. Och vilken var det nu då? mysigt...


Lady har fått leta sten. Jag tar en sten och håller den i handen en stund så den får min lukt, sen får Lady lukta på den och sen håller jag för hennes ögon så hon inte ser vart jag kastar den. När hon letar visar jag med armen åt vilket håll hon ska gå. När hon hittar den blir hon jätteglad och kommer o lämnar den. Hon älskar att bära på stenar. Denna kuliga aktivitet har vi gjort i några år nu.


Ser att 9 st har röstat på frågan till höger, kul =) Om du ej har svarat än så gör det nu. Och vem är det som har svarat ALDRIG I LIVET? Nä, men det är bra att ni är ärliga =)


Hoppas ni får en skön helg. Ni som ska till sofiero, vi ses kanske där? Imorgon ska jag sova länge. Inte ofta man får det...


Här är dagens fina bild. Den har jag även som avatar-bild på forumet.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Zaffran och Roxy i Sandhammar sommaren 2009.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Äger du en Kooikerhondje?
 Ja
 Nej
 Snart
 Har haft
 Aldrig i livet!
 Vill ha
 Vill inte ha en, men gillar dom ändå

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8 9
10
11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29 30
<<<
September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards