Livet med en Kooikerhondje!

Direktlänk till inlägg 18 september 2008

Vem är smartast - matte eller hund? Jo hund

Av Felicia Torffvit - 18 september 2008 17:43

Igår var Lady och jag på agility.


Ska bara lägga till en sak på förra inlägget som jag glömde. Jo den där jäkla terriern gick på en annan större hund en stund efter att den hade gått på Roxy. Så man undrar ju lite..


Vi tränade mest bakombyten. På första stället hade jag lite problem på ett ställe. Jag vill hellre göra framåtbyten. Så jag går alltid för långt fram eller visar med fel arm, så ibland fattar inte stackars Lady vart hon ska.. Men när jag äntligen fattat att jag ska hålla mig bak så var det superlätt =)


Andra stället. Inte så mycket att skriva. Det var bara en raksträcka med hopp, slalom, hopp, slalom, hopp, slalom och sedan ett till hopphinder. Det kluriga med enna bakan var att slalomen inte stod raka utan lite snea. Så vi fick springa lite längre ut från banan för att visa vart hunden skulle.


Tredje banan. Blev lite kul där..

Där var det MÅNGA bakombyten och kombinationer. Och så klart skulle jag köra näst sist. Så jag glömde vilket hinder det skulle vara efter tunneln. Det stod 2 hopphinder bredvid varandra. Jag trodde det var det ana och Lady det andra. Så Lady hoppade det som jag inte trodde att det var, sen sprang hon vidare till nästa hopphinder och sedan tog hon A-et (själv, jag stod kvar helt stilla vid hopphindret helt paff) Vem tror ni hade rätt om vilket hopphinder det var? Jo Lady, jag hade fel =)

Alla andra i min grupp och tränaren stod med böjda magar och garva, jag också =)) Lady sprang ner från A-et och sparng tillbaka till mig. Varför sprang du inte med? undrade hon.

Vi körde banan igen och då kom jag ihåg. Så då gick det bara bra.


När kursen var slut så fick Roxy också springa lite. Hon hade stått o gnytt o varit jätteledsen för att hon inte fick springa. Och när jag kom o hämtade henne blev hon så glad att hon var i luften mer än vad hon var på marken. Provade ett bakombyte på henne, funkade superbra! Duktig vovve =)


Jag ska vara i Stockholm hela helgen. Min morbror fyller år. Blir kul. Men Roxy får ju inte följa med, vet inte hur jag kommer överleva utan henne. Har bärbara datorn med så bloggen blir KANSKE (om jag hinner) uppdaterad.


En bild jag tog idag (den 18e)

En fin höstbild


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Felicia Torffvit - 14 november 2010 12:35

Ja, ni läste rätt! Har suttit lite med en hemsida nu. Har byggt en på cybersite.nu och jag blev nöjd, så den kommer att finnas kvar. Dock är bara själva sidan klar, information har inte kommit än. Håll koll på sidan! Läs under nytt på s...

Av Felicia Torffvit - 7 november 2010 15:16

Roxys mage:                    Stimmas växande mage, hon har gått en vecka längre än Roxy:    Våra katter hände med på promenad:         -WAAH!! Fy va kallt det är!!!        Zaffran hittade på egna saker mendans jag fot...

Av Felicia Torffvit - 6 november 2010 22:02

Idag åkte vi hemifrån klockan 9 och kom hem trötta men glada vid 17-tiden. Vi har varit vid Blentarp med goldenklubben och spårat. Alltid lika trevligt :) Det regnade så mycket hos oss på morgonen men som tur var så slutade det. Det enda regn som kom...

Av Felicia Torffvit - 4 november 2010 23:39

Vann gjorde en hanen Koda, Callitris Hidalgo Erminia, från Finland och bästa tik blev Hollänska Qunack's Favor Xtra Xublime. Jag åkte till Holland fredag morgon tillsammans med Sabina, Jörgen och Nadine med deras kooikrar Oxo, Mishi och Jena....

Av Felicia Torffvit - 28 oktober 2010 16:52


Augusti Imorgon bitti bär det av med fam Cadier till Holland! På lördag är det nämligen VHNK's årliga Clubmatch, alltså Hollänska Kooikerhondjeklubbens årliga rasspecial! Många kooikrar! Dock stannar min kooiker hemma :) Hon var inte ens an...

Presentation


Zaffran och Roxy i Sandhammar sommaren 2009.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Äger du en Kooikerhondje?
 Ja
 Nej
 Snart
 Har haft
 Aldrig i livet!
 Vill ha
 Vill inte ha en, men gillar dom ändå

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8 9
10
11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29 30
<<<
September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards