Livet med en Kooikerhondje!

Direktlänk till inlägg 23 januari 2009

Hem ljuva hem

Av Felicia Torffvit - 23 januari 2009 22:50

Dagarna på lägerskolan har väl varit Ok, men har saknat underbara Roxy otroligt mkt. Mamma sa att hon har sovit inne på mitt rum om nätterna ändå, uppe på "sin" kudde =)) Sötis <3


Glömde nycklarna hemma så jag fick dela skåp med en kompis... Vi åkte från skolan halv 4 i en buss med fruktansvärt obekväma stolar. Ryggstödet slutade vid nacken och jag som ville sova fick inte en blund. Direkt när vi kom dit var det genomgång av regler och sängbäddande. Kvällsmat, samma som alltid, pyttipanna. På kvällen berättade vi spökhistorier, dom var lika skrämmande som Nalle Puh. På torsdagen var det lite tävlingar och vid 4 tiden gick vi ner till havet. 4 st galningar i klassen badade i det iskalla vattnet och doppade hela kroppen. På kvällen tittade vi på en film som vi ska prata om på religionen sen. På fredagen tittade vi på en till film, om lesbiska, och gjorde en uppgift som är grunden i vårat betyg i sex och samlevnad. Innan vi åkte hem städade vi igenom hela byggnaden och bussen kom prick 15.30 och vi var framme 16.59 Väldigt exakt 1,5 timmes bussfärd =)


Pappa hämtade mig på skolan och på vägen hem åkte vi in om en mack och köpte mjölk och smör till imorgon bitti. När jag kom in i huset möttes jag av en heltokig kooiker som flög upp i knät på mig och senare var uppe på min rygg och klättrade. Hon var också uppe på mina axlar och på huvudet. Roxy!!! Vad har dom gjort med henne egentligen? Nä men hon brukar bli så glad när jag kommer hem. Hon är så söt. Just nu har hon ett av sina "berömda" kooiker-fnatt i fåtöljen och ger ifrån sig konstiga ljud och gnäll och rullar runt och gör kullerbyttor. Vet ej om jag ska tycka att hon är knäpp eller rolig? Hon är nog både och =)

 
 
Anki Jönsson

Anki Jönsson

24 januari 2009 01:49

Välkommen hem igen! Förstår att du har längtat efter Roxy och hon har ju tydligen saknat dig oxå ;)Känns skönt enda in i det innersta att bli så välkomnad av sin hund :D

http://www.jankils.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Felicia Torffvit - 14 november 2010 12:35

Ja, ni läste rätt! Har suttit lite med en hemsida nu. Har byggt en på cybersite.nu och jag blev nöjd, så den kommer att finnas kvar. Dock är bara själva sidan klar, information har inte kommit än. Håll koll på sidan! Läs under nytt på s...

Av Felicia Torffvit - 7 november 2010 15:16

Roxys mage:                    Stimmas växande mage, hon har gått en vecka längre än Roxy:    Våra katter hände med på promenad:         -WAAH!! Fy va kallt det är!!!        Zaffran hittade på egna saker mendans jag fot...

Av Felicia Torffvit - 6 november 2010 22:02

Idag åkte vi hemifrån klockan 9 och kom hem trötta men glada vid 17-tiden. Vi har varit vid Blentarp med goldenklubben och spårat. Alltid lika trevligt :) Det regnade så mycket hos oss på morgonen men som tur var så slutade det. Det enda regn som kom...

Av Felicia Torffvit - 4 november 2010 23:39

Vann gjorde en hanen Koda, Callitris Hidalgo Erminia, från Finland och bästa tik blev Hollänska Qunack's Favor Xtra Xublime. Jag åkte till Holland fredag morgon tillsammans med Sabina, Jörgen och Nadine med deras kooikrar Oxo, Mishi och Jena....

Av Felicia Torffvit - 28 oktober 2010 16:52


Augusti Imorgon bitti bär det av med fam Cadier till Holland! På lördag är det nämligen VHNK's årliga Clubmatch, alltså Hollänska Kooikerhondjeklubbens årliga rasspecial! Många kooikrar! Dock stannar min kooiker hemma :) Hon var inte ens an...

Presentation


Zaffran och Roxy i Sandhammar sommaren 2009.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Äger du en Kooikerhondje?
 Ja
 Nej
 Snart
 Har haft
 Aldrig i livet!
 Vill ha
 Vill inte ha en, men gillar dom ändå

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards