Livet med en Kooikerhondje!

Alla inlägg den 21 februari 2009

Av Felicia Torffvit - 21 februari 2009 17:50

Här grävs det för fullt den 14e.


Lyssnar på lite musik. Har läst en liten stund i en mysig bok som belöning efter att ha pluggat första världskriget, men även eftersom denna dag har varit boooring. Det var friskt väder och det var skönt att andas in det friska klimatet men var för trrött för att vara ute en större stund.


Veckan som gått har varit en liten "sjuk-vecka". Har varit jätteförkyld. I måndags och tisdags var det värst, då hade jag feber och man kunde knappt känna igen min röst och jag höll på att dränkas i snytpapper. Örk. Dagarna efter blev bättre och bättre och nu är jag nästan helt friskt, är fortfarande lite trött av mig och behöver ta nässpray innan jag lägger mig, annars är det mycket bättre. Fast i natt hittade jag inte nässprayen, Grrr, hade haft en liten tjuv inne på mitt rum. Men jag sov ändå igenom natten, fast jag kunde inte andas genom näsan utan fick sova med öppen mun. Alla andra (inklusive den huvudmisstänkte för brottet) hade redan lagt sig och jag ville inte väcka någon plus att jag inte orkade resa mig och gå upp från min mysiga och varma säng. Roxy knorrade också till varje gång jag tände lampan, hon berättade tydligt att hon ville sova =))

Nu bryr jag mig inte om den dumma sprayen, tror inte jag är i nöd av den inatt.


Pappa kör mig till Hässleholm imorgon. Han skulle egentligen vara och jaga men det blev inställt typ. Pappa har inte varit på en utställning sedan jag var liten, det vill säga flera år seden. När jag sa att jag behövde ta med mig en stol frågade han om jag skulle ta med kökstolen. Äää, nej, en ihopfällbar helst tack =)


Ha en skön söndag!

Presentation


Zaffran och Roxy i Sandhammar sommaren 2009.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Äger du en Kooikerhondje?
 Ja
 Nej
 Snart
 Har haft
 Aldrig i livet!
 Vill ha
 Vill inte ha en, men gillar dom ändå

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5 6 7 8
9
10 11
12
13 14 15
16 17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards