Livet med en Kooikerhondje!

Alla inlägg den 24 februari 2009

Av Felicia Torffvit - 24 februari 2009 22:08

Veckan har börjat bra. Fick förresten vg på matteprovet och vg+ på No arbetet (och det blev bäst i klassen). Så missnöjd med det kan man ju inte vara =)


Roxy har precis fått ett ryck, eller "Kooiker-fnatt" som jag kallar det. För de som inte vet: Roxy får extra energi kan man väl säga och flyger runt i rummet och hoppar från soffa till fåtölj och rullar runt på rygg, ger ifrån sig konstiga ljud och så får man en sådan utmanande blick om att vi ska leka. Så det är bara att gå ner på golvet eller fram till fåtöljen och busa med henne, då blir hon så lycklig =). Hon är lite småtokig ibland men det är bara kul =)) Sötnos.


Får en massa trevliga mail om att det är fina bilder jag tar, ni är så snälla. Och det är många som har tackat för tipsen i söndags på utställningen, bara kul att vara till hjälp.


Har precis kollat på en film om Charlie Chaplin, jag gör ett arbete om honom på elevens val i skolan och då har jag SO. Den handlade om hans liv, så det var ingen film av/med honom utan bara typ fakta av vad han har gjort för filmer och om hans liv fram till sin död. Den var så tråkig, höll på att somna. Pappa tittade också och han sa att den liknade en Nekrolog. Men han är rätt kul och det är lite klipp från filmer han gjort med i den.


Nu ska jag och Roxy sova så bye bye.

Presentation


Zaffran och Roxy i Sandhammar sommaren 2009.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Äger du en Kooikerhondje?
 Ja
 Nej
 Snart
 Har haft
 Aldrig i livet!
 Vill ha
 Vill inte ha en, men gillar dom ändå

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5 6 7 8
9
10 11
12
13 14 15
16 17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards