Livet med en Kooikerhondje!

Alla inlägg den 22 februari 2009

Av Felicia Torffvit - 22 februari 2009 21:01

Har precis laddat upp bilderna från utställningen på sidan. Så titta där.


Halv 8 var väckarklockan satt på och kvart i 9 satt vi (jag, pappa och Simon) redo i bilen på väg till Hässleholm. Det var ca 50 hundar innan Kooiker så det var först vid 11 tiden kooiker var i ringen ungefär, så man behövde inte stressa. När jag kom dit gick jag till ringen, frågade en snäll person om min stol kunde vara där sålänge medans jag gick en liten runda. Så jag lämnade stolen där och sen gick jag runt och tittade lite och då träffade jag på Iréne från kennel Meisje's som jag träffat några gånger innan, så det var kul att se henne. Vi gick runt och tittade på olika raser och snackade lite hund och fikade. Allt efter tiden gick kom det fler och fler kooikrar. Bland de första kom Elton med matte Marianne och husse Henrik. Elton är så himla söt och gosig och social =) En riktig sörnos. Alla kooikrarna var sötnosar, men jag blev lite fäst vid Elton =)


Sen kom Ingrid också (som har Tilla) och då bytte vi också lite ord med varandra.


Där var faktiskt 5 st halvsyskon till Roxy där och några av dem likade henne väldigt mycket i teckningen, speciellt över ryggen. Så det var lite kul =)


Först vid 1-halv2 kom kooiker in i ringen och det var fler än jag som trodde att de redan skulle komma in vid 11 tiden. Så det var absolut no stress. Utställarna ville ha lite tips och råd hur man gjorde då de flesta inte ställt ut innan och på något sett kom många till mig, kul =) Så de fick lite tips och jag sa några vanliga misstag man ofta gör. Kanske ska lägga ut en sida under hemsidan med tips till nybörjare i utställning, eller vad tycks?


Resultaten ser ni under bilder senast och under nyheter 09, orkar inte rabbla alla hundarnas namn och resultat igen.


Måste erkänna att det kändes lite konstigt att vara utanför ringen istället för i den och att det kändes tomt att inte dra runt på en hund och bur.


Nu vill jag bara önska er en trevlig vecka och tacka för det trevliga sällskapet på utställningen. Det var jättekul!


Ses vi i malmö?

Presentation


Zaffran och Roxy i Sandhammar sommaren 2009.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Äger du en Kooikerhondje?
 Ja
 Nej
 Snart
 Har haft
 Aldrig i livet!
 Vill ha
 Vill inte ha en, men gillar dom ändå

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5 6 7 8
9
10 11
12
13 14 15
16 17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards