Livet med en Kooikerhondje!

Alla inlägg den 6 maj 2009

Av Felicia Torffvit - 6 maj 2009 22:31

Spåret i fredags. Roxy har precis hittat skanken och är stolt påväg tillbaka till bilen. 


Vi lever, vi level.... hehe. I söndags var det då kooikerträff på Tollarps BK med temat prova på rally lydnad. Det var mkt roligt! Kanske ska gå en kurs i det? Kul var det. Sedan fanns där en agilitybana bredvid, man kunde ju inte låta bli.... Vi grillade korv och pratade och hade det trevligt. Nu åkte dom flesta hem, men dom som stannade kavr gick en mysig promenad. BILDER FRÅN DAGEN finns ute nu!


På måndagen skulle det varit agility, men jag kände mig så stressad med skolan att jag valde att bli hemma. Så Roxy låg och vilade efter gårdagen medan jag satt och pluggade i 5 timmar (jag lovar, fast somnade också mitt i det i ca 1 timme, så 4 timmars plugg blev det nog).


Igår var det spårning och det gick skitbra. Spåret var 300 m med 3 vinklar och 1 blodsuppehåll. Roxy gick lockrent i spåret och klarade alla vinklar och blodsuppehållet kanon, hon gjorde en stor cirkel på 3 vinkeln men annars följde hon spåret klockrent! Wilda var också duktig och följde spåret lika bra! Kul dag!


Här är receptet på äpplemuffinsarna som jag lovade lägga ut: http://recept.nu/1.210846/elisabeth_johansson/kakor_tartor/mjol/appelmuffins


Ikväll har skolan haft melodifestival  Jag har filmat gruppen som vann, kan lägg aut den sen så ni få höra låten (som dom själva skrivit). Själv tycker jag den är helt okej


Nej, nu känner jag mig tung om ögonlocken. Godnatt! (Men kanske för er: Godmorgon). Jag önskar er iallafall en forts trevlig vecka!

Presentation


Zaffran och Roxy i Sandhammar sommaren 2009.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Äger du en Kooikerhondje?
 Ja
 Nej
 Snart
 Har haft
 Aldrig i livet!
 Vill ha
 Vill inte ha en, men gillar dom ändå

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11 12 13 14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards