Livet med en Kooikerhondje!

Alla inlägg den 20 maj 2009

Av Felicia Torffvit - 20 maj 2009 21:34

Äntligen klar!! Nu finns bilderna från Hässleholmsutställningen på hemsidan. Det tog en jäkla tid men det blev fint! Och jag bjuder på mååååånga bilder, typ alla jag tog. Så njut!

Av Felicia Torffvit - 20 maj 2009 16:01

Hihi. Idag var det kooikrarna. Roxy och jag var där tidigt, redan vid 9. (Mamma var på jakthundens dag). Eftersom det blev något kludd med ringarna, för många hundar osv så fick valparna vara i ring 1 iställer för 3. Vid halv 10 var valparna inne, 1 hane  och 3 tikar. Hanen Linus blev (såklart) 1a i klassen och fick HP. I tikarna plaverade sig Salsa som 1a och fick HP, därefter kom Bella och sedan kom Undra. Salsa blev sedan BIR. Grattis Hjördis! Salsa är verkligen lik sin mamma Studza!


Ring 3 låg lite för sig själv intill skogen. Väldigt mysigt. Jag och Lotta tog en promis med vovvsingarna i skogen och när vi kom tillbaka hade det kommit lite mer kooikerfolk än dom som var där. Haha, kooikerfolk är så roliga!


Orkar inte skriva hur det gick för alla kooikrar då det var så många. Men Rocky fick sitt sista CERT och kan nu titulera sig SUCH, Grattis Monica! BIM blev Championhanen Molle, snygg kille det med. Grattis Siv! Fick en jättefin huvudbild av honom. BIR blev tiken Tetra som även blev svensk vinnare 09. Roxy vann först sig egen klass, öppenklassen, av 7 st och fick 1a med CK och blev sedan 2a bästa tik ock slagen av BIR Tetra. Det är andra gången Roxy blir 2a bästa tik och snuvad på certet haha. Jaja, vår tid kommer väl. Men bara att hon fick CK var jättebra med tanke på hur hon såg ut, fet och pälslös. Höm, det var några som kommenterade Foxens midja. "Du Isa, är hon inte lite kraftig?". Men så farligt var det ju inte. Roxy stog jättefint och stod helt stilla när domaren kände igenom henne och kollade tänder. Jag tänkte Waw va duktig hon är. Ovan är en bild från uppställningen.


Tänkte ladda upp bilder ikväll från utställningen. Det blir skitmånga!! På några hundar blir det nog 2-3 st till och med. Tänkte bjuda er på många bilder! Det gör väl inget?


Imorgon ska vi åka och spåra med goldenklubben igen. Denna gången i Sandhammar. Se bilder från förra gången vi var där här. Bild nr 22 är på Lady  Åh, min fina Lady, saknar dig såååå oändligt!  Bilden under är på mamma (hon visste inte att Martin tog kort där) och Lady och bilden bredvid (den svart/bruna hunden med stort halsdand) är Stojka. Så jag hoppas på fina vattenbilder i morgon!


I måndags hoppade jag över agilityträningen, det är så mkt i skolan. Men igår var vi på spårträning. Gick faktiskt inte så bra. Det var 350-400 m långt med 4 eller 5 vinklar och 1 blodsuppehåll. Hon kom av sig rätt mkt och nån gång fick jag visa henne tillbaka till spåret. Fast jag var även j'vligt stressad och jag tror hon märkte det väldigt mkt. Jag skulle hämta gräddbullar direkt efter. Vi samlar in pengar till klasskassan. Någon som vill köpa??? 50 kr st.


Sitter förresten just nu på Skånetrafiken och väntar på mamma. Oj, hon kom precis nu. Sicket sammanträffande. Ska åka nu. Haha, blev precis klar ju..... Jag äger.

Av Felicia Torffvit - 20 maj 2009 15:43

Kopovarna var först ut så man fick gå upp tidigt! Jag visade Hjördis som är en av våra uppfödda. Busig och söt juniortik. Hon hade nog lite överskottsenergi. "Åhh heeej, mämen vad är detta????? Hej hej!!" typ. Fick gå med henne i ringen annars hoppade hon. Men hon stod fint och var duktig inför domaren. Det är bara att träna (eller så får hon springa skitmkt innan hon ska in i ringen). Så Hjördan fick en 1a med HP pga rörelserna *host* skutten, men en fin kritik!Nu skulle Stojka och konkurrenten Rimdalens Flinta in i öppenklass. Flinta sprang och stod bra men fick en 1a, hon var för liten enligt domaren. Stojka stod fint och sprang jättebra (hon brukar vinna på sina fina rörelser) och fick 1a med CK och blev då BIR.


Nu tog det ett bra tag innan Bassetarna skulle vara inne. Jag spenderade den tiden flitigt med att fotografera vännernas hundar. Hihi.


3 bassetar var anmälda. En hane som heter Nigel. Han fick 1a med CK och sedan bästa hane. Sedan var det Sistin (en av våra uppfödda) i unghundsklassen, hon fick 1a med CK. Och nu var det vår egen bassets tur, Debbie som är Sistins mamma. Hon fick 1a med CK. I bästa tik vann sedan Sistin. Grattis Ann-Margreth! BIRet kammade hanen hem.


Nu var klockan mkt och man var skithungrig. Så jag köpte en toast som jag åt i bilen på väg hem.

Så trött. Men det var en lyckad dag!

Presentation


Zaffran och Roxy i Sandhammar sommaren 2009.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Äger du en Kooikerhondje?
 Ja
 Nej
 Snart
 Har haft
 Aldrig i livet!
 Vill ha
 Vill inte ha en, men gillar dom ändå

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11 12 13 14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards