Livet med en Kooikerhondje!

Alla inlägg den 11 maj 2009

Av Felicia Torffvit - 11 maj 2009 17:19

Asså man hinner verkligen inte blogga! Vad är det nu som hänt då? På lördagen tävlade mamma med Stimma och pappa med Niniane i viltspår (inof av slutningstävling efter deras kurs). Pappa och Niniane kom på 3e plats och fick ett presentkort! Det gick inte lika bra för Stimma, men hon mådde nog inte så bra för på morgonen spydde hon och när vi var framme efter att ha åkt bil hade hon spytt igen, så det var nog inte hennes dag. Vet inte vad det var med henne men sen mådde hon bra i allafall, hon hade väl bara fått i sig nått päckel. Sen körde vi till Lund och handlade. Mitt älskade Lund. Några av er vet att jag är född i Lund och bodde där tills jag var 9-10 år, sedan flyttade vi ut på landet. Så från början är jag en stadstjej men jag har alltid haft hund. Nu vet ni också det...


Igår konfirmerades jag i missionskyrkan i Sösdala. Vi var där kl 9 och gick igenom vad som skulle hända och repade, samt tog kort. Vid 10 kom alla andra. Vi sjöng, gjorde drama till berättelser och pratade. Ledarna gjorde också drama, haha, så kul. Det var olika syner på Jusus, en var att han var en hjälte (då kommer Tobbe in utklädd med mantel och allt och springer runt i kyrkan), att han var en sann vän (då kommer Andreas och Ludde in som teletabbies och kramas), att han är en livräddare (då håller Emma på att "drunka" och så kommer då livräddaren och räddar henne med livbåj och allt) + några fler. Juste, en var utklädd till Tomte. Haha.


Sen körde vi hem och gjorde i ordning maten och en stund senare kom gästerna. Tack till Katarina som lånade ut sitt stora partytält! Kul dag. I Danmark är konfirmation stort (jag är ju halvdansk, min pappa).


Ska snart åka till agilityn. Har faktiskt prov imorgon i hemskundskap som jag egentligen skulle behöva plugga till (jag har VG i betyg, men om jag får MVG på provet har jag en stor chans att få MVG i betyg också). Men jag missade ju förra agilityträningen.... I morgon blir det ingen spårning (hela klassen ska ju vara i Malmö och titta på ungdomsprogrammet Bobster).


I helgen är det utställning!! Längtar!!

Presentation


Zaffran och Roxy i Sandhammar sommaren 2009.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Äger du en Kooikerhondje?
 Ja
 Nej
 Snart
 Har haft
 Aldrig i livet!
 Vill ha
 Vill inte ha en, men gillar dom ändå

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11 12 13 14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards