Livet med en Kooikerhondje!

Alla inlägg den 7 maj 2009

Av Felicia Torffvit - 7 maj 2009 22:25

Bilden är tagen i fredags. Den är redigerad i kameran (stjärnorna). Mamma och jag har precis räknat rosetter till SBAK syds clubshow som ska vara i början av juni (det blev många rosetter över) 3-4 lådor närmare bestämt.....


Ska bara lägga till en sak om spårningen i tisdag, en rolig sak. När vi hade gått spåren och Roxy fick syn på Wilda som var på väg mot oss (Roxy var lös och Wilda i koppel) så fick Roxy kooikerfnatt (ni kooikerägare vet vad jag snackar om). Roxy bara sprang i stora cirklar runt oss, skitlycklig och glad. "Detta är kooikerfnatt" sa jag och Bosse (ledaren) bara tittade och sa tillsist (när Roxy sprungit ett antal varv) "Tja, knäppare hundar har man sett" och snurrade sedan med fingret runt örat. Haha  tyckte det var så kul. Lille Fox.


Nu ska jag gå och borsta tänderna och göra mig klar för sängen. Natti!

Snart är det helg, håll ut!


Tänkte också bjuda er på ett gått skratt!

Tycker hon påminner lite om min mamma  (haha, skojja bara ) Hoppas ni läser snabbt! Hur orkar man egentligen????

Presentation


Zaffran och Roxy i Sandhammar sommaren 2009.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Äger du en Kooikerhondje?
 Ja
 Nej
 Snart
 Har haft
 Aldrig i livet!
 Vill ha
 Vill inte ha en, men gillar dom ändå

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11 12 13 14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards