Livet med en Kooikerhondje!

Direktlänk till inlägg 16 maj 2009

Hemma med bra resultat

Av Felicia Torffvit - 16 maj 2009 21:54

Många frågar mig hur jag hinner med så mkt. Jag vet inte själv. Imorgon skulle det antingen vara agilityträning (kul såklart) eller jakthundens dag (lång promenad med tipsrunda, trevlig vänner och valpköpare och grillad korv och diverse hundaktiviteter som apportering) eller utställning (trevliga vänner + fina kooikrar). Men jag valde utställning  Nu hoppas vi på fint väder imorgon.


Lördagen är nu avklarad. Jag ställde Hjördis (Rantafejs Demitra Av Riem, en av våra valpar) i Juniorklassen. Hon fick en fin kritik men hon behöver nog lite rinträning, i slutet stod det "livligt temperament" haha. Hon ville hälsa på alla och hon var så glad. Men hon ställde upp sig jättefint och var duktig när domaren kände igenom henne. Hon fick två röda fina band. Sedan var det Stojka (Rantafejs Stojka) mot Rimdalens Flinta i öppenklassen. Stojka vann och blev BIR... som vanligt  Stojka har aldrig blivit utan CK och hon har ju ställts ut väldigt mky (hon är 3-4 år och ni vet hur mkt vi ställer ut ju...). Den fjärde kopoven kom inte tyvärr, hade en annan aktivitet inplanerad. Efter kopovarna i ring 27 gick vi till ring 13 där bassetarna skulle ställas och satte upp grejerna. Sedan sprang jag mellan en massa ringar och fotade vänner.


Bassetarna. Först in var hanen Nigel De Greffier Du Roi Alias, "Gizmo", i öppenklass som fick 1a m. CK. Sen var det Sistin (Rantafejs Amandine Av Deboo) i Juniorklass som också tilldelades 1a med CK. Och sen var det Debbies tur (Deborah Danda Bohemia) i öppenklass som öven hon fick 1a med CK. I bästa tik vann Sistin, Grattis Ann-Margreth! Sedan vann hanen och Sistin blev BIM. Debbie var för tjock, annars var det en kanon kritik. Debbie som har perfekt päls fick på kritiken "ganska bra päls", VAH? Hur ser då en fin päls ut?? Äh.


Efter utställningen åkte jag med pappa och handlade på Ica Maxi i Hässleholm. När vi sedan kom hem var jag så trött att jag bara slängde mig (bokstavligt) i sängen och somnade direkt. Efter 2 timmar kom mamma in och väckte mig. Haha, jag hade somnat på mage med huvudet rätt ner i sängen... Sedan såg jag Stojka som låg intill mig, hon hade visst också sovit ett tag. Tuff dag.


Ja, jag kommer anteckna resulaten imorgon.

Någon som tittar på melodifestivalen?? Haha.


Då återkommer jag väl imorgon (om jag orkar). Men om det går dåligt kan vi väl bara glömma att vi ställde där?  Haha, nä. Skoja bah. Så länge hon sköter sig så är jag nöjd men klart man blir glad om det går bra. Men jag är berädd på det värsta! Hon har inte alls mkt päls just nu (haha, det har hon inte annars heller men just nu ser det inte bra ut alls). Tur hon är fint byggd.


Nu ska jag titta lite på melodifestivalen. Så tråkiga låtar. Låtarna blir bara sämre och sämre för varje år. Ett bevis är att mamma sover i soffan. Fast... hon somnar alltid där, dåligt bevis nu när jag tänker efter. Men låtarna är tråkiga, speciellt Sveriges! Usch, hemsk låt.

Sen ska jag och Fox gå och lägga oss. Är fortfarande jättetrött. Måste förresten också kolla så allt är packat.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Felicia Torffvit - 14 november 2010 12:35

Ja, ni läste rätt! Har suttit lite med en hemsida nu. Har byggt en på cybersite.nu och jag blev nöjd, så den kommer att finnas kvar. Dock är bara själva sidan klar, information har inte kommit än. Håll koll på sidan! Läs under nytt på s...

Av Felicia Torffvit - 7 november 2010 15:16

Roxys mage:                    Stimmas växande mage, hon har gått en vecka längre än Roxy:    Våra katter hände med på promenad:         -WAAH!! Fy va kallt det är!!!        Zaffran hittade på egna saker mendans jag fot...

Av Felicia Torffvit - 6 november 2010 22:02

Idag åkte vi hemifrån klockan 9 och kom hem trötta men glada vid 17-tiden. Vi har varit vid Blentarp med goldenklubben och spårat. Alltid lika trevligt :) Det regnade så mycket hos oss på morgonen men som tur var så slutade det. Det enda regn som kom...

Av Felicia Torffvit - 4 november 2010 23:39

Vann gjorde en hanen Koda, Callitris Hidalgo Erminia, från Finland och bästa tik blev Hollänska Qunack's Favor Xtra Xublime. Jag åkte till Holland fredag morgon tillsammans med Sabina, Jörgen och Nadine med deras kooikrar Oxo, Mishi och Jena....

Av Felicia Torffvit - 28 oktober 2010 16:52


Augusti Imorgon bitti bär det av med fam Cadier till Holland! På lördag är det nämligen VHNK's årliga Clubmatch, alltså Hollänska Kooikerhondjeklubbens årliga rasspecial! Många kooikrar! Dock stannar min kooiker hemma :) Hon var inte ens an...

Presentation


Zaffran och Roxy i Sandhammar sommaren 2009.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Äger du en Kooikerhondje?
 Ja
 Nej
 Snart
 Har haft
 Aldrig i livet!
 Vill ha
 Vill inte ha en, men gillar dom ändå

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11 12 13 14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards