Livet med en Kooikerhondje!

Alla inlägg den 4 mars 2009

Av Felicia Torffvit - 4 mars 2009 21:02

Lyssnar på lite musik och ska snart gå i säng. Roxy har precis käkat märgben men någon sorts köttfyllning i (kommer ej ihåg vad det var för något men uppskattat blev det i alla fall), igår fick hon massakrera ett mjölkpaket insmort med leverpastej på insidan.


Skoldagarna är så tråkiga, man kommer hem så sent (vid 5-6 tiden) och då ska man äta och sedan blir det läxor och sedan får man lite fritid. Grrrr. Så de senaste dagarna har det bara blivit inomhusträning i trix för lille Fox. Så klart man länktar till helgen så man kan vara ute mer =) Och på lördag blir det första utställningen detta året för Roxy (min första var ju Hässleholm valp). Så det blir lite träning och repetition innan stora Malmö.


Mamma fyllde år idag så det blev en stor tårta till frukost! :D Kan det inte vara så varje dag?


Efter skolan tog jag som vanligt bussen till Hässleholm, men istället för skånetrafiken var synsam målet. Så idag fick jag lärt mig hur man sätter in linser och hur man tar ut dem och jag fick en liten "bok" (som en liten broschyr) men information ifall jag skulle glömma nått. Så idag fick jag även mina linser. Om 2 veckor ska jag dit igen för att se hur det gått. (Jag har dålig syn för er som inte läst här innan, närsynt, skrev om detta i ett inlägg innan). Så nu är det lite suddigare på nära håll i stället, men jag kommer nog inte ha linserna så mycket hemma, det är mest i skolan och på utställningar och liknande när jag behöver dem. Jag har dem tex inte på mig nu, tycker det är lite förvirrande när jag läser så jag tog av dem, men jag vänjer mig väl. Ska såklart ha glasögon också men det blir inte nu.


Jag har inte så mycket mer att säga. Vad är det för bilder ni vill se i bloggen förresten? Blandat eller träningsbilder, mycket porträtt, många naturbilder, typ vanliga bilder på Roxy som nosar runt i gräset, bilder när Roxy springer/rör sig med stor fart, eller vad? Variera? Eller vad? Jag bakar ibland, vill ni se bilder av kakor? Ska jag fortsätta som vanligt? Blanda? Vad vill ni se för något? Är säkert knappt någon som svarar men om det är något speciellt ni vill se mer av så säg till! =)


Önskar er en fortsatt trevlig vecka och att ni får en rolig helg!

Presentation


Zaffran och Roxy i Sandhammar sommaren 2009.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Äger du en Kooikerhondje?
 Ja
 Nej
 Snart
 Har haft
 Aldrig i livet!
 Vill ha
 Vill inte ha en, men gillar dom ändå

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6 7
8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards