Livet med en Kooikerhondje!

Alla inlägg den 13 mars 2009

Av Felicia Torffvit - 13 mars 2009 21:46

Den mörka bilden är Sissis fot =) Exprimenterade lite med kameran.


Detta är min papegoja Sissi =) Hon är några år nu och kom in i familjen för ca 5 år sedan, vi bodde fortfarande i Lund. Hon är en brunhuvad papegoja, enkelt namn på "rasen". Fick henne som en bebis och fick handmata henne i början genom att spruta in mat i munnen/näbben på henne. Så hon är en gosig papegoja och blir gärna kliad i nacken. Söt liten goja som är ca lika stor som en hand, så det är ingen stor fågel. Sissi härmar inte ord och röster - hon härmar tekniska saker som väckarklockan, telefonen, dörrgnisslingar m.m Vi har en annan papegoja också: Esmeralda, hon är en ädelpapegoja och då lite större än Sissi. Esmeralda är pappas och hon är tvärtom Sissi: hon härmar röster och ord, både danska och svenska =) Kan lägga ut en bild på Esme sen.


Jag ska praoa på tidningen Go morgon i Hässleholm. Ska prata med chefredaktören på tisdag, får se hur det går... =)

(Praoen är vecka 14 och vecka 15 har vi lov. Vill ju gärna praoa hos någon fotograf eller något annat med fotografering).


Var på pizzakväll med gänget från fotbollscupen ikväll =) Smarrigt. Jag åt en Hawaii Kebab, med skinka, ananas, kebab och mild sås. Jag som inte alls brukar äta kebab tänkte prova något nytt, men det var riktigt gott!


Nu vill jag bara önska er en trevlig helg!

Presentation


Zaffran och Roxy i Sandhammar sommaren 2009.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Äger du en Kooikerhondje?
 Ja
 Nej
 Snart
 Har haft
 Aldrig i livet!
 Vill ha
 Vill inte ha en, men gillar dom ändå

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6 7
8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards