Livet med en Kooikerhondje!

Alla inlägg den 3 april 2009

Av Felicia Torffvit - 3 april 2009 20:56

Jag är så trött!! Det har ju varit så mkt den senaste tiden, kände att jag måste ta tummen ur röva innan det blir alldeles för mkt att skriva om (Nana, Björn och Kasper kommer imorgon och på söndag ska vi nog åka och spåra, om jag orkar)....


I tisdags kl 8 på morgonen satt jag i tåget på väg till Klippan och sedan tog jag bussen till Munka-Ljungby där Görgen (och vovvarna Fenya och Hjördis) väntade. Senare, efter att ha lämnat min packning och vovvarna, skulle vi börja foto och åkte iväg. Vi skulle fota utrotningshotade gamla lantraser åt Hemmets Journal, tex blommehöns, Göinge get, Gottlands kanin, gess m.m Riktigt kul =)

På onsdagen åkte vi iväg till ett vattenfall (fast enligt mig var det inget imponerande stort) och fotade, fikade, redigerade gårddagens bilder (+ att Görgen gjorde ett 1april-skämt på mig).

 Jag vid en del av vattenfallet, högt upp ju, usch ner dit tittade jag inte länge! Just här är det rätt lungt och som en liten flod eller vad man ska kalla det, lite längre ner blev det mer fart och större.


På tordagen fotade vi åt Allers Trädgård, dvs blommor. Här är en del av ett av konstverken vi fotade:


Vid 5 tiden satt jag på tåget igen på väg hem. Så det blev 3 roliga dagar =) På kvällarna satt vi i soffan och käka bla chokladpudding med grädde och bär. Tittade ni förresten på programmet om den Kaukasiska Ovtjarkan (eller hur det stavas)? Hehe, det gjorde vi. Sicken hund asså, så otroligt söt men så farlig.

(Snart 9 åriga Fenya och vår uppfödda Hjördis, eller Rantafejs Demitra Av Riem, som hon egentligen heter, 1 år gammal. Underbara hundar!!!!!)


På onsdagen fick jag även ett sms från mamma där det stod "första valpen kommen, tik" =)) När jag sedan kom hem fanns där 10 (!!!!) fina och jämna valpar! 6 tikar + 4 hanar. Tänk er dom valparna om 6-7 veckor, fy fan vad trött jag blev nu.

 Sötisar =)


Fredagen, idag proade jag hos Marie Grönvold på NittonBilder i Kristiansstad. En ung och rolig tjej. Hon lärde mig rätt mkt om manuellt läge och om solens vinklar och vilka inställningar jag då ska redigera (bla ISO-läget, slutartiden, bändaren). Kul hade jag =))


Fick många fina bilder, mest på blommor. I nästa inlägg kan jag lägga ut en bild av en gås jag tog i Tivoliparken idag, fast den är på svart-vit =) mkt coolare =D


Nu önskar jag er en TREVLIG HELG! Det ska jag och lille Fox ha =) (fast jag hoppas på extra mkt vila, känner att jag behöver det efter den senaste tiden, men en kul helg blir det). Haha, helg? Jag ska ha LOV!! LOV LOV LOV LOV!!!!! LOOOOOOOOOOOV!!! JAAA!! YES O YES!!!


(Bilderna på mig tog Görgen med min kamera)

Presentation


Zaffran och Roxy i Sandhammar sommaren 2009.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Äger du en Kooikerhondje?
 Ja
 Nej
 Snart
 Har haft
 Aldrig i livet!
 Vill ha
 Vill inte ha en, men gillar dom ändå

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4 5
6
7 8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2009 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards