Livet med en Kooikerhondje!

Alla inlägg den 13 april 2009

Av Felicia Torffvit - 13 april 2009 00:16

Klockan 13 var jag hemma efter en rolig tid i Malmö! Jag åkte dit torsdag morgon med tåget och vi började med att sticka till Triangeln och handla USB minnen (2 st på 16, så nu har jag lite att spara). Vi hade tur, det var sista dagen, dagen efter skulle priserna höjas =) 200 kr styck kostade dem. När vi kom hem möttes man av 2 supersöta katter! (Kasper och Anna har höpt 2 katter). En Abessinier som heter Mingus på 6 månader och så den nya katten på (13 veckor?) en Bengal som heter Gucci. Supersöta små missar. Det var full rulle där hela tiden =) Kattungarna var inte stilla av sig. Det var fullt med kattleksaker överallt, en tunnel, flera små möss, en leksak i form av en pinne med en fjäder i ändan, klösbräda, samt en stor ställning som nådde enda upp till taket =)) Senare stack vi in till cenrum och fikade och sedan drog jag och Kasper till lazerdome (Anna orkade inte och Nana och Björn kunde inte, så det blev bara vi). Vi körde 2 omgångar, det är ju så kul! men också svettigt... Vi skulle varit på bio sen men det fanns inte ork så vi tittade på aliens 2 hemma i stället med choklad, chips och dip. På fredagen tog vi det rätt lugnt. Spelade lite tv spel, tittade på film, fick lärt mig lite om photoshop och så busade vi såklart min katterna (och fotograferade). På lördag satt jag sedan på tåget hem.

Kasper med Mingus och Gucci


Mingus


Mingus


Gucci


Gucci

(Alla bilder är som vanligt oredigerade)


Fredag kväll var vi hos min morbor och firade hans fru Gullis födelsedag och Påskavton. God mat och trevligt snack blev det.


Idag har jag fått vila. Var ute och fotade lite bilder på Roxy (bilderna är uppladdade men jag lägger ut dom i nästa inlägg :P mohaha!).


Det har varit så fint väder idag, man blir så glad!

Imorgon (om jag orkar) följer jag med till ett vildsvinshägn och fotar hundarna när dom driver gris. Brukar inte följa med på sånt men denna gången kommer några gamla valpköpare dit också. Är lite sugen på att träffa dom =) Vet ej om jag orkar. Måste ju vara berädd på skolan sen, usch, på tisdag gäller det.

Men jag har måndag kväll att se fram emot! Agilityträning!! Hehe =)

Presentation


Zaffran och Roxy i Sandhammar sommaren 2009.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Äger du en Kooikerhondje?
 Ja
 Nej
 Snart
 Har haft
 Aldrig i livet!
 Vill ha
 Vill inte ha en, men gillar dom ändå

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4 5
6
7 8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2009 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards