Livet med en Kooikerhondje!

Direktlänk till inlägg 16 mars 2009

Vecka 12

Av Felicia Torffvit - 16 mars 2009 20:58

Nu är det inte långt kvar till Malmö Int. Blir spännande, men framför allt skitkul! Visst är det kul om det går bra, men bara att ställa ut och att vara med är ju jättekul! Om Roxy sköter sig och visar sig fint så är jag nöjd =)) Men HP (hederspris) tycker jag hon kan få i alla fall ;)

Obs! denna gång kan inte jag sitta och anteckna resultat! Kopov är inne samtidigt så jag måste springa fram och tillbaka där! Kanske Linnéa kan ta över om hon följer med, men vänta er inget! Tror inte ens att jag får foto på alla klassena bara! Men BIR och BIM får jag ju i alla fall.

Vill ni att jag ska fota någon speciell ras/sak förresten? Kanske freestyle eller agility? Säg till så fotar jag gärna och lägger ut under bilder senast med dom andra bilderna! Eller om ni vill att jag ska fota en speciell hund, fotar också privat om ni vill det och mailar hem bilderna till er. Ni hehöver inte lägga någon kommentar, det går bra att maila också. Jag får många fotouppdrag, senast igår skickade jag iväg bilder på hundar jag fotat till ägarna. Så var inte rädda, det är bara kul! (kostar såklart INTE!)


Rinas mage växer så det knakar! Hon är jättestor! Magen är längre ner är bröstkorgen, plus att hon är runt och fin. Och hennes pattar hänger ju inte lite =)


Just nu står Roxy jättefint, så ska hon står i Malmö! Sträcker på sig, svansen sträckt ut i rygghöjd och så har hon ställt upp sig perfekt med benen och tassarna på rätt ställe. Vet inte vad hon står och tittar på men fint står hon.


Fattar inte varför Roxy vill vara uppe på ryggen hela tiden. Den hunden vill ha mycket kontakt, ögonkontakt! Och då merar jag verkligen kontakt! Innan när jag satt vid datorn så hoppade hon upp i knät (som vanligt) la sig till ro och var där en stund. Sedan hoppade hon ner och gick ut (vi har hundlucka och en stor inhängnad tomt, så vovvarna är ute när dom vill och hur länge dom vill). En kort stund senare kom hon in igen, men denna gång hoppade hon upp på ryggen på mig och la sig med framtassarna runt min hals och huvudet intill min kind (jag har ett brett och lagom högt och tjockt ryggstöd så hon hade tassarna tryckta mot den), där låg hon en bra stund. Jag tycker det är rätt mysigt att ha henne där, fast ibland känner jag mig som Quasimodo när jag måste sitta puckelryggad =))

När man sitter i soffan ska hon alltid vara uppe på ryggstödet med tassarna på axlarna. Mysig vovve!


Nu kom pappa in med Roxy hit =) Dom har precis varit i tv rummet. "Här kommer din fina och bästa vovve", sa han =)) Haha, ja det är min Roxy det.


Imorgon ska jag lära mig mer om friskvärd & hundmassage och denna gång ska även Roxy med eftersom vi ska ha med vars en hund =) Blir kul!

 
 
Ingen bild

Sara

16 mars 2009 22:45

fin bild!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Felicia Torffvit - 14 november 2010 12:35

Ja, ni läste rätt! Har suttit lite med en hemsida nu. Har byggt en på cybersite.nu och jag blev nöjd, så den kommer att finnas kvar. Dock är bara själva sidan klar, information har inte kommit än. Håll koll på sidan! Läs under nytt på s...

Av Felicia Torffvit - 7 november 2010 15:16

Roxys mage:                    Stimmas växande mage, hon har gått en vecka längre än Roxy:    Våra katter hände med på promenad:         -WAAH!! Fy va kallt det är!!!        Zaffran hittade på egna saker mendans jag fot...

Av Felicia Torffvit - 6 november 2010 22:02

Idag åkte vi hemifrån klockan 9 och kom hem trötta men glada vid 17-tiden. Vi har varit vid Blentarp med goldenklubben och spårat. Alltid lika trevligt :) Det regnade så mycket hos oss på morgonen men som tur var så slutade det. Det enda regn som kom...

Av Felicia Torffvit - 4 november 2010 23:39

Vann gjorde en hanen Koda, Callitris Hidalgo Erminia, från Finland och bästa tik blev Hollänska Qunack's Favor Xtra Xublime. Jag åkte till Holland fredag morgon tillsammans med Sabina, Jörgen och Nadine med deras kooikrar Oxo, Mishi och Jena....

Av Felicia Torffvit - 28 oktober 2010 16:52


Augusti Imorgon bitti bär det av med fam Cadier till Holland! På lördag är det nämligen VHNK's årliga Clubmatch, alltså Hollänska Kooikerhondjeklubbens årliga rasspecial! Många kooikrar! Dock stannar min kooiker hemma :) Hon var inte ens an...

Presentation


Zaffran och Roxy i Sandhammar sommaren 2009.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Äger du en Kooikerhondje?
 Ja
 Nej
 Snart
 Har haft
 Aldrig i livet!
 Vill ha
 Vill inte ha en, men gillar dom ändå

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6 7
8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards