Livet med en Kooikerhondje!

Direktlänk till inlägg 28 mars 2009

Damen i vattnet

Av Felicia Torffvit - 28 mars 2009 20:15

Det är så äckligt kul att fota vatten! Så grymt kul! Glänsande vattendroppar och så de olika formerna man får på vattnet! Här är en cool bild, ser ut som en (skallig) kvinna med balklänning som dansar =) Man kan riktigt se markeringar i hennes ansikte =D Men ser också att hon har ett öra, den sitter kanske liiite för långt ner än vad det egentligen ska, men det ser ut som ett öra. Så cool, men lite smått läskig också...


Handlingskursen? Den gick bra. En rolig instruktör =)) Zaffran och Roxy skötte sig bra. I början tyckte Roxy det var grymt tråkigt, så då körde jag mest med Zaffran men sen fick Roxy en liten kick och hon tyckte allt var skitkul så då körde jag mer med henne. Men svansarna gick heeeeela tiden (i 4 timmar) och dom tyckte det var jättekul.

När Gerard skulle visa en sak så behövde han en hund till det, men alla (utom Zaffran och Roxy) var ute i bilarna (hehe, jag har ju ingen bil och mamma var med några vänner och spårade så jag och vovvarna var själva där, men dom låg tryggt och snällt i den mysiga och bäddade buren den mycket korta tid vi inte behövde hundarna), så då frågade han "Vad har du för hundar i buren, en golden och en...?", "en Kooikerhondje" svarade jag, "en vadå?", "Kooikerhondje", "äh, ta hit din golden" *alla skrattar*. Så jag gick och hämtade Zaffi och gav honom kopplet. Han bjöd henne på köttbullar men det brydde hon sig inte om, Zaffran ville hellre bara gosa och bli klappad =)) Hon tittade också mkt på mig och frågade om hon verkligen skulle vara hos honom. Gerard sa typ "Otroligt, du har en hund som gillar dig mer än mat". "Ja, det är min Zaffran det", tänkte jag =))


Kursen fortsatte och vi hade jättekul. Trevliga Lotta som har den fina BIM tiken från Malmö int, Fagayas Tetra af Odis var som sagt också där, fick några fina bilder på henne med.


Det hände faktiskt en rätt otrevlig sak där, Zaffran fick en elstöt från hästhagen som var där. Roxy drog i kopplet och började hosta så då skulle jag lossa lite på kopplet. Under tiden luktade Zaffran på ett träd, men så gav hon helt plötsligt ifrån sig ett (kan absolut inte kalla det skrik men ett starkt pip typ) och så hoppade hon upp på mig som för att säga "rädda mig matte" (stod på 2 ben med framtassarna på min midja) men det var ju bara att ta ner henne och prata normalt och säga "äh, Zaffran, det var väl inget" och busa med henne, så några sekunder senare hade hon glömt allt. Så länge man reagerar på rätt sätt så blir det inget stort av det och hundarna känner sig tryggare. Hade jag gått ner på knä och klappat henne lungt och tröstat henne så skulle allt blivit mkt mkt värre och Zaffran skulle ha varit osäker och försiktig.


Glöm nu inte att ställa fram klockan en timme! ;) Usch ja, då ska man upp en timme tidigare! Imorgon är det först inträdesprov i agility (där jag och Roxy kommer att skämma ut oss totalt) och sedan är det del 2 av kursen. Kommande vecka ska jag praoa hos en tidning (mest hos fotografen) under dagarna mån-tors och åka ut på uppdrag och på fredagen ska jag praoa hos fotografen Marie Grönvold, så jag ska praoa på 2 ställen. Foto foto foto.... =)) Blir kul! Ni tror väl att jag kommer bli fotograf haha, vi får väl se. Är också intresserad av arkitektur (mest inredning, kan sitta och inreda en massa hus på TheSims men själva gubbarna skiter jag i), så vi får väl se. Kan kanske ha fotograferingen som ett extra jobb och arkitekturen som det riktiga? Framtiden är spännande ;)

 
 
Ingen bild

Sara

28 mars 2009 21:02

Vilken häftig bild :-)
Lycka till imorgon!

Sara

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Felicia Torffvit - 14 november 2010 12:35

Ja, ni läste rätt! Har suttit lite med en hemsida nu. Har byggt en på cybersite.nu och jag blev nöjd, så den kommer att finnas kvar. Dock är bara själva sidan klar, information har inte kommit än. Håll koll på sidan! Läs under nytt på s...

Av Felicia Torffvit - 7 november 2010 15:16

Roxys mage:                    Stimmas växande mage, hon har gått en vecka längre än Roxy:    Våra katter hände med på promenad:         -WAAH!! Fy va kallt det är!!!        Zaffran hittade på egna saker mendans jag fot...

Av Felicia Torffvit - 6 november 2010 22:02

Idag åkte vi hemifrån klockan 9 och kom hem trötta men glada vid 17-tiden. Vi har varit vid Blentarp med goldenklubben och spårat. Alltid lika trevligt :) Det regnade så mycket hos oss på morgonen men som tur var så slutade det. Det enda regn som kom...

Av Felicia Torffvit - 4 november 2010 23:39

Vann gjorde en hanen Koda, Callitris Hidalgo Erminia, från Finland och bästa tik blev Hollänska Qunack's Favor Xtra Xublime. Jag åkte till Holland fredag morgon tillsammans med Sabina, Jörgen och Nadine med deras kooikrar Oxo, Mishi och Jena....

Av Felicia Torffvit - 28 oktober 2010 16:52


Augusti Imorgon bitti bär det av med fam Cadier till Holland! På lördag är det nämligen VHNK's årliga Clubmatch, alltså Hollänska Kooikerhondjeklubbens årliga rasspecial! Många kooikrar! Dock stannar min kooiker hemma :) Hon var inte ens an...

Presentation


Zaffran och Roxy i Sandhammar sommaren 2009.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Äger du en Kooikerhondje?
 Ja
 Nej
 Snart
 Har haft
 Aldrig i livet!
 Vill ha
 Vill inte ha en, men gillar dom ändå

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6 7
8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards