Livet med en Kooikerhondje!

Direktlänk till inlägg 14 april 2009

Halloj!

Av Felicia Torffvit - 14 april 2009 21:34


Spårningen idag blev inställd. Men här är i allafall några av alla fina bilder jag tog på Roxy här om dagen (hade svårt att välja ska ni veta). Här är 2 till som jag har lagt upp på hemsidan i galleriet BILD 1  BILD 2 Tycks?

(som valigt helt oredigerade). Här är också den sena påskbilden, bätte sent än aldrig! Kanske inte så speciell + den kunde vara mer färgglad, jag vet att den är tråkig, men den är ändå enkel och den får duga =)


Agility? Den gick skitbra! Precis som förra! Man blir faktiskt liiiite sugen (och då menar jag verkligen millimilli mini sugen) på att åka ut på en tävling. Men som vanligt skuter jag upp det! Mohaha! Kontaktfälten är rätt bra nu och hon är duktig på att springa ut från mig, nu ska jag bara krossa hennes löjliga åsikt om att man inte kan gå igenom en mörk och böjd tunnel... + att slalomet ska tränas lite till (varför gillar hon att springa in på fel sida? Och nej, jag står inte för nära öppningen). Jaja. Tävlingstiden kommer så småningom. Men när den väl kommer ska vi sopa banan med dom andra!

(Oj, hoppas jag inte sagt något som sedan kommer använas mot mig. Det är rätt många som tjatar om att jag ska tävla...)


Juste, agilityn. Vi tränade bakom- och framförbyten. No problemo. Vet inte vad jag ska skriva? Det gick skitbra, hon gjorde allt jättebra (och sprang genom den långa böjda tunneln, fast den var ju inte mörk så då brukar det inte vara ett problem. Fattar inte varför hon är så konstig! Innan älskade hon tunnlarna...). Men i allafall lärarna sa att det såg jättebra ut och att Roxy är en jätteduktig agilityhund.


I helgen är det konfaläger, fredag till söndag! Blir nog rätt kul =) Nej, nu måste jag gå och sova. Somnade sent igår så är rätt trött (om man ska gå in exat så släckte jag lampan halv 2, satt nämligen uppe med en engelska uppgift som jag av någon konstig anledning trodde var till idag? När vi inte ens har engelska på tisdagar! Så läxan till imorgon är gjord....)

 
 
Tilla

Tilla

14 april 2009 22:39

Ja, vad ska man säga, vi kooikrar är naturbegåvningar!

http://www.taggadetassar.se

 
Ingen bild

Roxy

14 april 2009 23:08

Så sant, så sant!

 
Ingen bild

Julia Nilsson

15 april 2009 15:46

Hejsan Felicia!
Så roligt att det gick bra för dig och Roxy. Gick jätte bra för mig och Nanzie med. Dom sa till och med att hon är snabb som en bc :O. Något som jag trodde dom aldrig skulle säga.Men hon är ju snabb, men inte så snabb sa att dom sa att hon var snabb som en bc. Men det blev vi glada för. Och så sa dom att det såg hur fint och bra som helst och att vi kommer säkert komma långt. Och det är något som jag också hoppas på ;)
Hehe.
Men som sagt, så bra att det gick bra för er. Vi ses på måndag igen! Du vet.. agility älskar man :)
Kram

 
Mimmi

Mimmi

15 april 2009 17:59

Gud vad härliga bilder!
;) vad bra att ditt lov också har vatt bra! va roligt också att det går bra i agilityn ;)

ha det bra!

http://sites.google.com/site/kooikerludde

 
Ingen bild

Felicia

15 april 2009 20:11

Till Julia: Vad kul att det gick bra för er också! Vi får väl debutera tillsammans =)) Ja, vi ses på måndag, blir kuligt!

Till Mimmi: Ja, det går riktigt bra på agilityn, fortsätter det i samma takt blir det nog en tävling nu i sommar (om jag vågar) Hehe.

Ha det så fint!
ÄLSKAR kommentarer så ös på!! hehe

//Felicia
Bloggaren

 
Ingen bild

Sofia

16 april 2009 16:55

Klarrt du vågar tävla! Det är hur kul som helst!Jag och brandy har tre tävlingar vi ska på i maj, är lite tävlingsfreak ;P

Snygga bilder!

Kram Sofia med Brandy

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Felicia Torffvit - 14 november 2010 12:35

Ja, ni läste rätt! Har suttit lite med en hemsida nu. Har byggt en på cybersite.nu och jag blev nöjd, så den kommer att finnas kvar. Dock är bara själva sidan klar, information har inte kommit än. Håll koll på sidan! Läs under nytt på s...

Av Felicia Torffvit - 7 november 2010 15:16

Roxys mage:                    Stimmas växande mage, hon har gått en vecka längre än Roxy:    Våra katter hände med på promenad:         -WAAH!! Fy va kallt det är!!!        Zaffran hittade på egna saker mendans jag fot...

Av Felicia Torffvit - 6 november 2010 22:02

Idag åkte vi hemifrån klockan 9 och kom hem trötta men glada vid 17-tiden. Vi har varit vid Blentarp med goldenklubben och spårat. Alltid lika trevligt :) Det regnade så mycket hos oss på morgonen men som tur var så slutade det. Det enda regn som kom...

Av Felicia Torffvit - 4 november 2010 23:39

Vann gjorde en hanen Koda, Callitris Hidalgo Erminia, från Finland och bästa tik blev Hollänska Qunack's Favor Xtra Xublime. Jag åkte till Holland fredag morgon tillsammans med Sabina, Jörgen och Nadine med deras kooikrar Oxo, Mishi och Jena....

Av Felicia Torffvit - 28 oktober 2010 16:52


Augusti Imorgon bitti bär det av med fam Cadier till Holland! På lördag är det nämligen VHNK's årliga Clubmatch, alltså Hollänska Kooikerhondjeklubbens årliga rasspecial! Många kooikrar! Dock stannar min kooiker hemma :) Hon var inte ens an...

Presentation


Zaffran och Roxy i Sandhammar sommaren 2009.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Äger du en Kooikerhondje?
 Ja
 Nej
 Snart
 Har haft
 Aldrig i livet!
 Vill ha
 Vill inte ha en, men gillar dom ändå

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4 5
6
7 8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2009 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards